Vågar hoppas på Vår :)



17 april 2013

Vilken förändring det blir bara det blir lite varmare! I växthuset får övervintrarna trängas ett tag ännu. Alla tycks ha mått bra över vintern och har nu fått ny jord att växa i och  det doftar härligt när man kliver in i det varma växthuset :) 
Här trängs bl.a. Pelargoner, Dahlior som är satta att förgro, tomatplantor som vuxit ca 1dm (ingen bild på dem dock). 
Jag var rätt tuff mot Afrikas Lilja i år och delade dem och beskar rötterna. Får se vilken respons jag får på det :) 


 Fikonträdet tyckte det var dags att ge frukt nu! 


I höstas provade jag ett annat sätt att övervintra mina Fuchior. De grävdes ner utan kruka och med avrivna blad, i ett hål i marken. Sen lade vi torra löv över och en plast som har hållits fast med stenar. I helgen som var grävde vi upp dem och de såg ut precis som när de grävdes ner :) Nu har de fått ny jord och jag har ställt dem under belysning och massor med skott tränger fram!


Den här godingen fick följa med hem från Trädgårdsmässan i helgen. 
Hon är en fontän,  ska stå i den vattenfyllda parabolen och det ska rinna vatten ner över paraplyet. Såååå... fin är hon, grodfröken :)








1 kommentar:

  1. Den var ju gullig din lilla grodfröken! Blir säkert bra med vatten som rinner ner för paraplyet./Lila-Christina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...