Månadens favoritväxt


10 mars 2013

Min favorit i mars får bli Rhododenron. Det enda som är grönt i trädgården och en solig dag som denna är den som ett smycke i snön, som fortfarande ligger som ett tjockt täcke över hela trädgården.
Jag fachineras varje år av att denna växt är så grön och ser så frisk ut, efter en den långa vintern, som ju inte är över ännu. Dessutom är den full i knopp som lovar härlig blomning :)





Kika in till Anna Vattenkanna och njut utav trädgårdsfolkets favoriter i mars :)



8 kommentarer:

  1. Ja Rhododendron är också en av mina favoriter. Tyvärr är de inte lika fina när det är svinkallt utesom idag. Då ser bladen ut som tunna stickor. Annars är de underbara och underskattade tycker jag!
    Hälsningar Luna

    SvaraRadera
  2. Ja Rhododendron är också en av mina favoriter. Tyvärr är de inte lika fina när det är svinkallt utesom idag. Då ser bladen ut som tunna stickor. Annars är de underbara och underskattade tycker jag!
    Hälsningar Luna

    SvaraRadera
  3. Vintergröna växter gör stor skillnad under just vintern och de flesta roddisar brukar ju bjuda på en fantastisk blomning dessutom. Bra val!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är den fin...och dessutom helt underbar när den blommar.
    Vad vore en trädgård utan "Rhoddan" ;-)

    Marskram / Therése

    SvaraRadera
  5. Ja...så fint at neon av våre planter har grønne blader på denne tiden:)..og Rhdodendron med sine stor knupper er flott!..ååå som vi lengter til den blomstrer:)

    SvaraRadera
  6. Rhododendron är helt underbara när de blommar
    fint val
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  7. Jag fick överta en Rhdodendron från min mans syster för något år sedan. Den har ännu inte blommat men det ser ut som att den har andra planer inför i år :) Den är planterad i vår "damm rabatt" och den gör den platsen så mycket finare nu på vintern. Jag är så glad för de vintegröna växterna som jag har i trädgården. det var ett bra val som du gjorde.
    / Sylvia

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga knoppar! Jag har tänkt plantera Rhododendron i min trädgård såsmåningom.
    Ha en bra vecka,
    Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...