Söndagsfoto hos bloggen Suss o Kai

måndagen den 19 nov 2012

Känner mig vissen och är hemma för att kurera mig idag. Efter att ha petat i mig ett par Alvedon har huvudvärken släppt lite och då hamnar man framför datorn för att fördriva tiden lite ...
Visserligen är det måndag och inte söndag i dag men här kommer ett bidrag till söndagsfoto ändå ... :)
Du kan kika in hos Suss o Kai  som är värd för fotoutmaningen och ta del av flera söndagsfoton.
Denna gång är temat Sliten.


Jag valde att bidra med detta gamla pottskåp som jag inte minns riktigt var det kommer ifrån.
Jag anar att det är maken som haft det med sig från torpet i Sala, när vi flyttade ihop för sisådär 14 år sedan ....
Jag har många gånger velat måla det vitt men Kent har alltid hävdat att det ska vara som det är :) Visst är det slitet och snyggt som det är men .... jag skulle även kunna se det som vitt :) Just nu använder vi det som ljusförråd.



8 kommentarer:

  1. Vackert slitet gammalt pottskåp.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Ett sådant fint pottskåp! Fint precis som det är, om du frågar mig...
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Nu tror jag inte mina ögon, det pottskåpet måste vara lagat av samma snickare som mina. Jag är från en liten by utanför Västerås, mot Salahållet och har en lika dan. Dessvärre tog jag av den bruna lasyren på 80 talet när allt skulle vara avlutat. Gissa att jag ångrar mig. Tänk om vi kunde finna ut vem som gjort dom, det hade varit kul. Sala är ju inte många mil hemifrån :)

    SvaraRadera
  4. oi vad vackert pottskåp. Jag säger samma som Katarina, att det är fint som de är.
    Krya på dig.♥

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Helt ok att vara med när man hinner och har tid :) hade bara dålig fantasi när jag skulle döpa foto utmaningen :) vilket vackert pottskåp :) och vad praktiskt att ha ljus där i för antar att ni inte heller har någon potta längre ;) Bra tolkning Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Gör inget dumt och måla om.......

    Såå vackert!

    SvaraRadera
  8. Krya på dig :) Väldigt fint skåp
    Ha en bra dag :) // Bekka

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...