Var är Sommarvärmen ...?

10 juni 2012

Nöjda "grabbar" som byggt en jätte lång och jättesnygg trappa så att svåger (och andra) kommer upp helskinnad till sin mysiga stuga på landet.


Vi kom hem mitt på dagen och jag har äntligen gjort det tråkiga jobbet med att göra rent alla krukor. Många "godingar" har bott i dem under vintervilan :). Dahlior, Murgrönsviol och lite annat. Känns skönt att det är gjort och nu ska de bara radas in in boden, vilken oxå måste städas, liksom min planteringshörna Har inte fått ut alla prydnader i trädgården än. Få se om mina små "prinsessor" vill hjälpa mormor med det nästa helg då vi ska vara barnvakt :)


Hann med att åka på en liten tur till Ulriksdals Trädgård oxå för att få lite inspiration och bara njuta av allt vackert där! Där inhandlades både Jätteverbena och Chokladblomma som jag absolut vill ha i trädgården! I år hade jag ingen tur med sådden av Jätteverbenan och Chokladblommans knölar klarade inte övervintringen :(



Häromdagen när Lammöra blev ansad så gjorde jag en krans av de mjuka, goa bladen :) Den höll inte många dagar men jag tyckte den blev fin...




Vårens blommor börjar så smått att tacka för sig och man får hoppas att de kommer igen nästa år. Nu tar andra skönheter vid och jag håller tummarna för att Solen behagar komma och göra Sommar!



3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken stilig trappsats!
    Usch.. för rengöring av krukor, men det behöver göras förstås ;)
    Vilken fin krans!!
    Må gott /bea

    SvaraRadera
  2. Så fin den var din lammöron krans! Man få njuta så länge den varar;)
    Trappen var också fin och praktisk med sittplats mitt i.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin krans! Ja de är mysiga de där bladen. Tulpanen var ju superfin. Så du har också "prinsessor"! Nåja, du får säkert bra hjälp av dina, mina två hund-prinsessor kan man mest ha som jordfräsar;-D
    /Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...