Ledig dag /A day off .....

9 feb 2011




En ledig dag mitt i veckan, känns lite lyxigt. Fast så ledig har jag inte varit precis :) 
Jag gick upp ganska tidigt och fixade steg 2 i brödbaket. Surdegsbröd är så gott men det tar en himla tid ...
Nu är det kväll och jag har precis ställt in bröden i ugnen och hoppas på bra resultat :) 
I morse njöt jag av en härlig brasa i kaminen medan jag åt frukost sen bar det iväg till Pappa för att hjälpa honom att städa lägenheten. 
Anledningen till att jag tagit ledigt var att jag skulle följa med honom till tandläkaren. Så mitt på dagen for vi iväg till folktandvården. När man är gammal och har skruttiga ben är det skönt med någon att stödja sig mot. Sen tillbaka hem till Pappa för att avsluta städningen. 
Ja, sen var det bara att ta sig vidare till affären för att handla lite mat. Middagen var klar när jag kom hem, som tur var, för jag var hungrig som en varg 
Nöjd med min dag !
It feels a bit luxury to have a day off in the middle of the week. I have done some work though :)
I got up earley this morning and start step two in my bread baking. Sourdough bread is so tasty I think, but it take some time .... put it into the oven a few minutes ago and hope for good result :)
This morning I enjoy I enjoyed a lovely log fire in the stove, while I had breakfast. Then I went to my Dad to help him clean the apartment. The reason I took a day off is that I would help Dad to the dentist. So in the middle of the day we went there. It´s nice to have someone to rely on when you´re old and have bad legs ... After dentist, back to the cleaning. 
After cleaning, to the grocery store and luckily was dinner at the table when I came home!
I´m Happy with my day!

4 kommentarer:

  1. Jess!Passa på du och njut av en ledig dag! Se helst till att få sådana regelbundet, för vem vet: Du får kanske jobba till 70 för att få en pension som du kan leva på...;)))!....och då gäller det att vara fräsch lääääänge....;)))!/Anja

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar dotter du är som följer med din pappa till tandläkaren :) du har nog ett guld hjärta :) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Hej! Det låter som om du skulle behöva en dag till dig själv, helt och hållet. Ha nu en härlig lördag/söndag// Eva

    SvaraRadera
  4. Vacker headern!
    En stund vi kamin är inga fel...rena lyxen:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...