Blommig fredag / Blooming Friday

19 nov 2011
"På min önskelista" är temat denna vecka
"On my wishlist" is the theme this week



Jag tror det får bli mitt växthus som står högst upp på önskelistan just nu. Behovet för hur jag vill nyttja mitt växthus har ändrats med åren. När jag tycker mig ha tid att sitta ner och bara njuta av den miljön med växter, som jag så ömt vårdar, skulle jag vilja ha en "go" sittplats i växthuset, bara för njutning :) Åren som gått har jag odlat tomat,gurka och chili i stora hinkar. Mu finns planer på att odla dem i platsbyggd låda utmed ena väggen istället. Sen vill jag ha en mysigare möbel att sitta och filosofera i.... Som det är nu, är jag aldrig i växthuset, annat än för att se till det som växer där. Tänker mig nog att fortsätta ha mina övervintrare då för det har funkat så bra hittills ... Se fler önskningar hos Roses and Stuff

I think it may be my greenhouse, at the top of my wish list right now. The need for what I want to use my greenhouse has changed over the years. When I have the time, to sit down and just enjoy the environment with plants, which I so cherished, I also would like to have a cosy seating in the greenhouse, just for pleasure:) The years that have passed I have grown tomatoes, cucumber and chili in large buckets. The plan is to grow them  in a place built box, along one wall instead. I also want a cozier furniture to sit and philosophize in. ... Now, I'm never in the greenhouse, but to see to plants that grows there. I will continue to have my over winter plants in the greenhouse tough. It has worked well so far ...See more wishings at Roses and Stuff


9 kommentarer:

  1. Hej!
    Tror att det är många som har den drömmen med sitt växthus, plats för en stol, kanske ett bord och lite annat mått och gott :)
    hoppas du får din önskan uppfylld!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Ditt växthus är redan som en önskedröm tycker jag. Ser härligt ut tíll och med inbäddat i snö. :D Årets?

    SvaraRadera
  3. Mmmm man kan göra så olika med ett växthus :) och drömmar behöver man ha och de förändras :) Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jättefina växthusbilder! Växthus står överst på min lista, och skulle jag få välja skulle jag göra plats för både möblemang och växter!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Vilka drömska växthusbilder. Det finns definitivt en 'vettighet' i att göra växthuset till ett litet lusthus också med sittplats för filosofering:)!När du får den biten ordnad kommer du att komma på stora tankar:)))!/Anja

    SvaraRadera
  6. Det låter som bra och skönt avkopplande önskningar i min öron:) Efter flytten blev jag utan växthus...men jag drömmer om att det ska stå ett här framöver ....
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Ett växthus måste vara den ultimata platsen för att sitta och filosofera...och njuta av växtligheten!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du har en fin första advent.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...