21 september 2011

Ljuspunkter i höstmörkret :) Känner mig nöjd med att ha valt många växter med vita blommor eller vita inslag i bladverket. De här bilderna är tagna för en stund sedan. Det kanske inte är riktigt så mörkt som kameran vill återge men det skymde på bra när jag var ute alldeles nyss. När jag kommer hem från jobbet, känns det mysigt att kunna njuta lite av fägringen. För att inte tala om doften som både Doftliljan och Läkesilverax bjuder på  :)
Points of light in the darkness. I feel happy to have chosen many plants with white flowers or white part of the foliage. These pictures is taken a moment ago. It might not be quite as dark as the camera to reproduce .... When I get home from work, it feels nice to be able to enjoy a bit of beauty. Not to mention the smell from Gladiolus callianthus and Actaea rasemosa :)



3 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen fint med vita blommor i trädgården, de riktigt lyser i skymningen! Nu har jag inte så många skönheter som du visar, men jag har börjat samla på mig några Hostor. Doftliljor är så vackra! Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  2. Tycker det blir, att jag också mer och mer går över till vitt i trädgården. Det lyser verkligen upp. Din vita lilja? som du visar, är det en sån som måste upp på hösten?/Christina

    SvaraRadera
  3. Verkligen snyggt och jag kan känna doften genom skärmen :) Kram Suss

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...