Gult är fult? / Ugly Yellow ?

31 juli 2011



...Det tycker inte jag! För mig är det en Gladfärg :)
Titta bara på den vackra slingerKrassen som klättrar i pergolan.
...I do not think that! For me it´s a Happy color :)
Just have a look at the Lepidium sativum that climb at the pergola.

Eller Dahlian på bilden nedan, som delvis är gul. Hon trängs bland andra skönheter i Dahlia land :) Har dessvärre tappat namnet på denna ...
Or, the Dhalia at the picture below, It´s a little bit Yellow and she crowding among the other beauties in Dahlia land :) I´ve unfortunately lost the name ...

Rosen från Livsmedelsaffären, som jag aldrig tröttnar på att fotografera. 
Den är väldigt gul ...Gillar den mycket och den verkar gilla att bo i vår trädgård :)
The Rose from grosery, that I never get tired to take pictures of. It´s very Yellow ...
Me like very much and it seems to like living in our garden


Eller solrosen som är resultat av mycket påfyllande av solrosfrön, till de hungriga fåglarna, i vintras.
Or, the Sunflower who´s the result of much seeds to the birds last winter.


'Stella d´Oro' söt daglilja.
'Stella d´Oro' Cute day-lily.


Jag har då inte något emot gult i min trädgård ☺
I do not mind the Yellow color in my garden ☺


2 kommentarer:

  1. Tycker att gult är fint i sitt rätta sammanhang! Gult lyser som solen/Christina

    SvaraRadera
  2. Mmmm gult är fint tycker jag oxå bara de är rätt nyans :) Kram Suss

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...