Skulle den inte vara vit? / Wouldn´t it be white?

 Jag blev så glad när den vita Afrikas Lilja äntligen skulle blomma ...
I was so happy when my white Agaphantus at last was going to get some flowers ...

 Men när den börjar visa färg så blev jag lite misstänksam. Hmmmm... ser den inte blå ut i allafall???
But when the bud start to show the colour, I get suspicious. Hmmm...isn´t it blue???

Åh, vad besviken jag blir när jag ser att det är en blå Afrikas Lilja som jag i tre år har väntat på ska blomma i vitt!! Visst, den är väldigt vacker men jag har redan flera utav den blå. Suck ....
Ah, I´m so disappointed! I´ve waited for the white Agapahantus to bloom for three years and when it does, it´s blue! Sure it´s beautiful but I already have several of the blue one.....



5 kommentarer:

  1. Men så trist att färgen blev fel, men blått är också vackert!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Aj så det kan gå. Men gläds du åt att även den blå är vacker.
    Ha en fin helg! /SA

    SvaraRadera
  3. Ja, nog blir man besviken alltid när det inte blir som man tänkt. Jag hade en blå en gång men den ville aldrig blomma. Vet inte vad jag gjorde för fel med den!!
    Hoppas du får en bra helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Ja, så kan det vara! Jag brukar bli arg men det går över ganska snabbt. Har köpt flera "vita" liljor (inte afrikanska dock) - några blev rosa och ett stort gäng blev lackröda!
    Kram/Laila

    SvaraRadera
  5. Haaa! För mig är det precis tvärtom! Min besvikelse vet inga gränser när den ena vita efter den andra slår ut när jag väntar så himla mycket på de blå....!/Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...