Semester / Vacation

 Första veckan snart slut. Vi har njutit några dagar tillsammans med barnbarnen, på min svågers landställe utanför Flen. Väl hemma igen var det bara att sätta igång och vattna. Vi har ju sommarvärme!!! Honungsrosen blommar som bäst just nu och doftar Underbart! Skulle däremot behöva ansa den lite, då den spretar åt alla håll och jag vill ju att den ska växa kring rosbågen. 
Någon som vet om det gör nåt att klippa bort lite skott??
Soon the first week of the vacation is ended. For a few days we have wisiting my brother in laws place at the country and enjoyed grandchildren around us. Back home again, we had to give all the flowerbeds a lot of water. It´s sutch summerheat !!! Rosa helenae 'Lykkefund' is bloomig and mells wonderful! I would need to tending it a bit though. 
Anywone know if it would damage the plant?


Jag är så nöjd med vår Paviljong invid dammen. 
Där fläktar det lite och där kan man sitta dessa heta sommardagar utan att "rinna bort" i värmen.
I´m so pleaced with our pavilion next to the pond. Here you can sit, this hot summerdays, without having a heatstroke.

Har bara två veckors ledigt och håller alla tummar och tår att värmen består☺
I only have two weeks vacation and hope that the heat consists ☺



4 kommentarer:

  1. Vilken underbar paviljong! Där skulle jag gärna sitta en stund. Jag brukar ansa min honungsros och det brukar gå bra. Ha en fin fortsättning på semestern! /Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken paviljong :) så himla snyggt, förstår att du är nöjd med den :) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilken lummig och härlig trädgård du har. Jätte fin paviljong. Har också funderat på ansning av honungsrosen så det var ju jätte bra att jag läste här och såg Anettes svar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar paviljong, mysig och lite romantisk :)
    Ha en fortsatt fin semster!
    Kram /Bea

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...