Kan inte få nog av vackra blommor ... / Can not get enough of beautiful flowers ...

1 juni 2011
Har nog aldrig njutit så mycket av tulpaner förut! Fantastiska 'Black Parrot', 'Finola' och 'Carneval de Nice' har spridit stor glädje tre veckor nu! 
I´ve never enjoyed Tulips so much, like I do just now! Fantastic 'Black Parrot', 'Finola' and 'Carneval de Nice'. They spreading joy for three weeks now!

Söta Klematis 'Properties' blommar som den aldrig gjort förut. Det är tredje året jag har den, så det var väl dags nu ☺
Sweet Clematis 'Properties' is flowering like it never did before. It´s the third year in my garden and it´s about time I think ☺

Allium i mängder. De har självsått sig lite överallt ...
A lot of Allium, that getting more and more every year ...

...och så en ny Lewisia i min trädgård. Är väldigt förtjust i de här söta och färggranna blommorna.
... and this new Lewisia in my garden. I´m very fond of these cute and colourful flowers.

Är långledig nu och jobbar inte förrän på tisdag nästa vecka och det lovas sol och värme. Hoppas du oxå har lite ledigt ......
Have several days off from work now and don´t go working until thuesday next week and the weather promises to be sunny and warm.




2 kommentarer:

  1. Vilka fantastikst vackra Tulpaner!
    Sådana skulle jag mer än gärna ha njutit av i min trädgård :=)
    Fina bilder!
    Önskar dig en härlig långhelg!

    SvaraRadera
  2. Tulpaner tulpaner, vad vore trädgårdslivet utan dem? Black parrot måste jag skaffa! Söt klematis!
    Ja, nu är bästa blomningstiden, åtminstone här. Försöker hinna njuta samtidigt som jag spurtar med allts om ska ut i köksträdgården...
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...