Ögongodis / Candy for the eye ....

15 maj 2011
 Den vita Afrikas lilja stoltserar med ett par stänglar med sprängfyllda knoppar...redan??? Jag trodde den  blommade samtidigt med den blå, som ju inte blommar förrän i juli. Den här plantan har övervintrat två vintrar i övervintringstältet i växthuset och fått stå ute i sin kruka i trädgården på somrarna. Det är första gången den tänker visa mig hur blommorna ser ut ☺
The white Agapanthus boasting a couple of stalks with bursting buds ... already??? I thought that the white one flowering in July, as the blue one. This plant has spent the winter two years in the gardenhouse and the summers in the pot out in the garden. It´the firts time it´s going to show me the flowers ☺

Pelagonium australe fick följa med mig hem från Kistamässan tidigare i våras och den satte fart att blomma ganska omgående. Fick växa till sig lite i växthuset men nu har den faktiskt fått flytta ut och nu blommar den "med ett vitt flor" precis som det sades att den skulle göra ☺
Pelagonium australe came home with me from a garden fair at Kista erlier this Spring and start flowering almost immediately. I put it in to the gardenhouse for a while but now it´s outside and "flowering with a white flor" exactly as they said it should do ☺


Även om jag inte kan göra den rättvisa med mina bilder så måste jag visa den här Pelargonen. Jag har haft den i tre år och den har "bott" i växthuset och den blommar Hela tiden. Året om ....
Even if I can not do this Pelagonium justice, I have to show you this one. This is the third season it live in my gardenhouse and it´s flowering All the time. Year round ....

Önskar dig en härlig vecka....Här har det regnat till och från och de säger det ska komma lite mer regn under veckan. Det tas tacksamt emot för det behövs!
Hope your going to have a great week...It have been raining off and on today and they say it´s coming more, during the week. Is appreciated, though it´s very dry everywhere!


4 kommentarer:

  1. Oj vad spännande för dej att få se denna vita Afrikas lilja blomma :) hoppas du visar upp den för oss. Vad häftigt att kunna hålla den fina pelargonen vid liv och med blommor året om. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Är ingen "pelargonmänniska" men den där vita är ju underbar! Noterar namnet och ska hålla utkik efter den.
    Håller tummarna för att du får riktigt många blommor på den vita liljan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med så fina knoppar på liljan! Hoppas den får slå ut ordentligt nu då. Vilken härlig färg på pelargon och sååå mycket blommor. Mycket kärlek och gödning har den fått! /Anette

    SvaraRadera
  4. Har skaffat mig några nya pelargoner i år. Förut hade jag ett 60-tal olika, men efter misskötsel (medveten!?) så har jag bara haft några stycken kvar, men som sagt, i år fick jag tag i några fina som jag tänkte hålla koll på.

    Jättefina blombilder du visar. Blev också förvånad över att den vita afrikas lilja redan har knopp. Hur sköter du dom? Hade en blå förut men den ville inte alls blomma.

    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...