Uppvaknande ... / Awakening ... :)

1 mars 2011

Det är dags att vakna nu! Ser ju inte så kul ut det här precis.   It´s time to wake up now! This does not look much fun

Här har jag fått liiiiiiite....reda i trasslet och rötterna ser i alla fall friska ut.  Starting to get some order int o the mess. The roots looks healthy anyway :)

Ny fräsch jord och krukan under extrabelysning. Först ser det ut som i de övre krukorna .... Om ett par veckor hoppas jag att det ser ut som i den nedre. Där har skotten börjat växa :)   New frech soil and the pots get some extra  lighting. First it looks like in the upper pots ... In a few weeks I hope it looks more like in the bottom pot. Here the roots starting to grow :)

... och i sommar hoppas jag få njuta av en blommande Murgrönsviol igen!!  ...and when summer is here I hope to enjoy a blooming Viola hedreacea again!!



8 kommentarer:

  1. Vad söt Murgrönsviolen var.
    Håller tummarna!
    ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. En söt viol och hoppas du lyckas med förökningen.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Så söt den är! Hur har du förvarat den?

    SvaraRadera
  4. Det kommer att bli superfint!Vilken lyckokänsla att få plantera för sommaren /Anja

    SvaraRadera
  5. Åh... min favoritväxt :) Jag har också planterat om "trådarna" och de har precis börjat ta sig :)

    Ärtskotten ser goda ut, jag har också fått sug efter färska groddar :) Minns inte vilken blogg jag läste om att grodda vanliga gula ärtor och tänkte det skall jag prova men minns inte HUR de groddades - hur gör du?
    Ha det gott, kram :)

    SvaraRadera
  6. Merja: Den tillbringar vintern i övervintrings tältet i växthuset tillsammans med övriga övervintrare.
    Lotta: Jag hittade en blogg som beskrev hur man gör :) Lecakulor i en skål, sen ett lager jord och sist ett ordentligt lager med ärtor. Gärna ekologiska. Plast över tills de gror.

    SvaraRadera
  7. Hmm, ja man skall väckas försiktigt.

    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så härligt det ser ut att väcka upp sina vänner så där stilla och fint.
    Kramar:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...