Beställning inlagd / Order sent ... Hepp ♩ ♪ ♫ ♬

27 mars 2011
                     (lånade bilder / borrowed pics)
Beställning ivägskickad till Odla.nu. Skulle ju inte ... men orkar inte ha skuldkänslor.
Order sent to Odla.nu. I schould´nt ... but I do´nt care to feel guilty.



Vit Stjärnflocka / Astrantia major
Treblads spira / Gillenia trifoliata
Hosta 'Dream Weaver'
Jättevallmo 'Pattys Plum' / Papaver orientalis
Höstflox 'Sherbet Blend' / Phlox paniculata
Blodnäva 'Elke' får man på köpet :) /  You have Geranium sanguineum as a bonus :)
Tidigare har jag beställt rosor från Hortogreen. Nämligen 'Poulsens Pearl' (bilden ovan) och 'Snowdrift' Easy Elegans (bilden nedan). / A while ago I also order Roses from Hortogreen. 'Poulsens Pearl' (the pic abov) and 'Snowdrift' Easy Elegans (the pic below)


10 kommentarer:

  1. Antar att det är plantor du har beställt, jättefin samling! Rosorna är också helt i min smak. Försöker avhålla mig från att beställa plantor nu, har alldeles för mycket att fixa i trädgården innan jag kan utöka planteringarna. Dessutom ligger det minst två decimeter hård snö (läs:is) över precis hela trädgården fortfarande...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Mmm...så mycket gott och vackert du har att vänta på!
    Lycka till med dina nya växtval!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Åhh, du har klickat på bra ser jag. Mycket fint att se fram emot sen. :)

    SvaraRadera
  4. Så du åkte dit;) Har varit på väg själv också...ska se om jag kan hålla mig. Fast det är svårt med så mycket fint!!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är svårt att hålla "trädgårdsbeställningsfingrarna" i styr. Dom lever liksom sitt eget liv. Klickade iväg en beställning till Hortogreen igår......bland annat en Sherbet Blend. Den har jag kikat på i många år....../Anette

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar beställning du har gjort. Klart att du behöver dom och dom dig.
    Ja jag är helt kär i min blomsterstege.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  7. Härlig beställning..får ligga lågt vad det gäller nytt..har en del som ska delas..så det blir mitt vårarbete..ha det..Maria

    SvaraRadera
  8. Vilka ljuvliga blommor. Man längtar verkligen efter den tiden nu. Och vita stjärnflocka bara älskar jag. Måste försöka få tag i en till den här trädgården också, men jag FÅR inte beställa nåt i år, haha.
    Ha en bra helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  9. NEJ MEN VARFÖR SKULLE DU HA SKULDKÄNSLOR?
    ÄVEN JAG GJORDE EN LITEN BESTÄLLNING AV BL.A. DEN DÄR OTROLIGT VACKRA FLOXEN..../ANJA

    SvaraRadera
  10. Hej

    Ser att vi har helt lika smak på blommor :-)
    Satt själv just och tittade på exakt dessa blommor fr odla och då jag googlade floxen så hamnade jag här.
    Vad tyckte du om plantorna från odla? Håller de bra kvalité och hur är strl?
    Har även funderat att beställa fr Hortogreen, då det verkar så enkelt med allt hemkört till gården. Vad är din erfarenhet från dem??
    Den enda postorder jag best växter fr är Bakker och det var en dyrköpt historia med katastrofplantor. Sen har jag inte vågat beställa på nätet.

    Vänliga hälsningar Ulrica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...