"En gnutta grönt" / "A Pinch of Green"


Blommig Fredag igen !
En gnutta grönt kan få en att dra på smilbanden dessa tider när det man väntar på är att trädgårds säsongen ska dra igång ... Chilin som tittat upp, Fuchsian som klarat vintern och börjat skjuta skott och övervintrade pelargoner som fått ny jord och blivit ansade. För att inte tala om ärtskotten jag har på mitt köksbord och  klipper över mackan på morgonen ... Mums :)

Blooming Friday again!
Apinch of Green can make you smile this period when you are waiting at the gardenseason ... The Chili that pops up, Fuschian is a live and begins to sprout and the wintered Geraniums have had new frech soil and started to grow again. Last but not least the peasprouts at my kitchentable ...I cut some over the sandwitch in the morning ...Yammi :)

Hos Katarina med bloggen Roses and Stuff hittar du fler tolkningar....
Stop by Katarinas Roses and Stuff and you find more contributions .....



14 kommentarer:

  1. Gnutta och gnutta;))! Där grönskar ordentligt ser jag! Häääärligt!/Anja

    SvaraRadera
  2. Härligt när det grönskar! Nu när det så vitt ute!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Jag blir riktigt glad över en gnutta grönt.
    Mina pelargonier har nog dött bort i vinter de visar inga livstecken :o(

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ärtgroddarna ser verkligen smakfulla ut :) Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Åh, så härliga "gnuttar":)
    Ha en härlig helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  6. Det var gott om grönt ! Ärtskotten får vi sätta fart på nu ja, köpte gula ärtor när jag handlade sist, de brukar gro så fint. Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  7. Kan bara hålla med. Det är tur att man har sina frösådder och sticklingar att pyssla med! Ha en fin dag. /Anette

    SvaraRadera
  8. Mmmm, jag hade gärna haft en gnutta av groddarna på min macka nu på morgonen.
    Ha en fin helg.
    / Pella

    SvaraRadera
  9. Härligt grönt det är i dina sålådor.. =).. kram/Moa

    SvaraRadera
  10. Hej Monica!
    För det lilla gnutta grön man ser i krukorna bland frösådderna gör en så lycklig :=)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Ser läckert och gott ut:) Har provat att övervintra Fuschior utan något bra resultat. Bäst att jag håller mig till mina pellisar.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  12. Fina gnuttar! Försöker klura ut vad du har sått ärtorna i/på men det är lite svårt att se.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Övervintra fuchsior är inte lätt, tycker jag. Men du har kanske några bra knep?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...