Måste bara dela med mig ... :)

Sorry, no English today ...



Jätteräkor i vitlök, chili och mango (3-4 p)

Serveras som förrätt eller tapas med bröd, eller tillsammans med ris som huvudrätt.

Ingredienser:
1/2 dl solros -eller majsolja
1 röd paprika, urkärnad och tärnad
4-5 vitlöksklyftor, skalade och tunt skivade (jag tog bara tre)
2 röda chili, urkärnade och finhackade
1/2 msk tomatpuré
2 tsk flingsalt
40 g råa ekologiska jätteräkor (jag använde "vanliga" färska räkor, modell större)
1/2 mango, skalad och tärnad

Till servering:
Ris
ev färsk koriander eller persilja

Tillagning:
Hetta upp en stekpanna med oljan.
Låt paprika, vitlök, chili, tomatpuré och salt fräsa ihop under 5-7 min.
Tillsätt räkorna (de råa) och stek dem på stark värme 1-2 min, tills de blivit rosaröda.
(Jag la i mina färska räkor när grönsakerna fräst färdigt)
Vänd ner mangon.
Servera med ris och garnera med koriander el persilja

SÅ GOTT!!

7 kommentarer:

  1. Hejsan Monica! Det låter jättegott, det ska jag pröva. Ha en fortsatt skön söndag/Eva

    SvaraRadera
  2. Ser jätte gott ut! Receptet är sparat:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Här sitter jag och är hungrig och möts av detta :) Det låter mums!
    Tack för omtanken om Vargen.
    Kram Trollmor

    SvaraRadera
  4. Vilket recept
    Låter hur gott som helst!

    SvaraRadera
  5. Det låter och ser jätte gott ut. Attans att jag har blivit skaldjursallergiker.
    Vilken underbar ny header du har!

    SvaraRadera
  6. ser ju grymt gott ut! det får bli till fredagsmyset!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...