Jag blev med fröer ... / I was with seeds ...

Töväder och t.o.m. regn och genast så sätter någonting i gång hos en att nu är det dags, eller ??  Det är +grader och det porlar i stuprännorna och man riktigt ser hur snöhögarna smälter ihop. Jag drömmer mig bort och tänker .... nu är våren inte långt borta. Men, vad jag lurar mig själv. Det är ju ganska långt kvar till fågelkvitter och sköna stunder i en solig hörna med lä ... Sanningen är att det blir det mörkt och smutsigt och grisigt när graderna stiger och snön smälter. Vinter är det ju ett tag till ... Nåja, jag tog en tur till Ulriksdals växthus och när jag åkte därifrån hade jag en massa fröpåsar med mig. Det är väl dags att börja få ner en del av dem i jord i alla fall :)

Thaw inclusive rain and immediately something says to you that, now is the time, or? It is + degrees and it rippled in waterspouts and you really see how the snow piles melt together. I dream away and think .... now spring is not far away. But, what I'm fooling myself. It is pretty far from the birds singing and beautiful moments in a sunny corner in the lee from the wind ... The truth is that it will be dark and dirty and the filthy when the temerature rise and the snow melts. Winter is here to saty for a while ... Well, I took a trip to Ulriksdals greenhouse and when I get home I had a lot of seed bags with me. Well it´s time to start bringing some of them in the soil anyway :)




6 kommentarer:

  1. Grattis! Dom lockande fröpåsarna förgyllde säkert din dag :)
    Många fina sorter och ser att du har jätte verbena, har du prövat den tidigare? Jag valde bort den, men kanske ett annat år.
    Ha en fin kväll!
    Kram/Bea

    SvaraRadera
  2. Hej Monica!
    Bara känslan av att få köpa, hålla, nypa, klämma och känna på fröpåsarna går att man lätt går i 'spinn' :=)
    Även jag har laddat upp med några sorter men har inte ännu börjat med innesådder. Men snart så.....

    SvaraRadera
  3. Besök till Ulriksdals växthus låter nästan för bra för att vara sant;) Härligt i mina öron! Visst längtar man, fast än lär det dröja. Själv har jag plockat runt i min frölåda flera gånger:D

    SvaraRadera
  4. Det är en speciell känsla det där med fröpåsar!

    SvaraRadera
  5. Klickade mig in hit via Lottas blogg. Härlig blogg du har!
    De där fröpåsarna försöker jag att inte se ett tag till. Har lovat att inte stå med en massa småplantor o platsbrist senare i vår! Vi får väl se hur det går...

    Ha det gott! Veronica

    SvaraRadera
  6. Visst är det lätt att falla för frestelsen. Även om jag inte har någonstans att odla numera och inte heller är hemma på sommaren för att sköta om det så blir jag sugen. Jag funderar och funderar om jag kanske ändå kunde så något och skänka bort det sedan :)
    Det hjälper en igenom vintern så fortsätt du att planera.
    Må så gott!
    Ninni

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...