Blommig fredag / Blooming Friday ...

Denna vecka är temat MÖNSTER och en av alla blomstersorter jag njuter av är Borstnejlikan. Enligt mitt tycke är den fantastisk och den finns i alla möjliga färgställningar och mönster och man ser mycket detaljer med kameran som man kanske inte annars skulle se ... :)

This week is the theme PATTERN and one of all the flowers I enjoy, is Dianthus barbatus. According to me it´s fantastic and they have all colors and pattern and ... you see details throu the camera that you don´t see otherwise ... :)


Hos Katarina kan du kolla in fler mönster. / At Katarinas you can check out more pattern.
Trevlig Helg / Have a nice weekend

29 kommentarer:

  1. A lovely collage of the patterns on these flowers! Adore the vibrant colour!

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska bilder på en växt som jag egentligen inte är jätteförtjust i, men med dessa bilder...man vet aldrig;))!/Anja

    SvaraRadera
  3. Jag älskar borstnejlikorna jag med!
    De är så fina!

    SvaraRadera
  4. Vackert kollage med många vackra mönster!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Så vackert! Håller med dig...visst är borstnejlikorna spännande med sina mönster.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  6. Visst är de fina - rikiga karameller :-)
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga mönster på ljuvliga blommor. Borstnejlikor är nästan lite overkliga, tycker jag. Fantastiska!
    En riktigt härlig helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  8. Den är verkligen en favorit hos mig också. Mormor hade den i mängd, det är väl därför ! Fina fina bilder du visar. Ha en go helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  9. Har nyligen "upptäckt" borstnejlikorna och visst är de fina!
    Ha det gott
    /Helen

    SvaraRadera
  10. Tjingeling! Kul att ha setts "irl". Naturen har fantastiska mönster & färger. Ett toppentema den här veckan.
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  11. Du har ret Monica, nellikker er fantastisk smukke.
    God weekend.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  12. En fin "mormorsväxt" som finns i min trädgård:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Borstnejlikan är verkligen en vacker gammaldags blomma som finns i så många olika färger och mönster!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  14. Visst är det underbart när man med kameran kan se sånt man annars ej skulle se. Fina mönster. Ha en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
  15. Visst är borstnejlikan en vacker blomma. Tyvärr har jag inga sådana i min trädgård.
    Ha en trevlig helg
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Så vackra och vilken läcker färg.
    Tack själv för en trevlig kväll tillsammans.
    Kram:)

    SvaraRadera
  17. Borstnejlikor var ju jättefina! Hur kan jag ha missat dom??! /Anette

    SvaraRadera
  18. Jag har en sort som heter Sooty alldelens mörkt röd nästan mot svart, och jag gillar den jättemycket.
    Du har så fina färger så det kan bli flera hos mig .

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  19. Nu har jag kikat runt lite här, vilka fina betongprojekt du haft. Fick själv en del nya idéer när jag såg dem. Kikar snart in igen, för nu har jag minsann sparat din bloggadress också. :)

    Tack själv för en trevlig kväll, hoppas på fler sådana framöver.

    Kram
    Mia & lilleman

    SvaraRadera
  20. Borstnejlikor är verkligen vackra, måste skaffa några iår Kram Suss

    SvaraRadera
  21. Härligt mönster-collage!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  22. Japp, håller med, de borstnejlikor du visar är kanonfina! speciellt den rosa, den hade gift sig bra med min "sorty" :)

    Ha en skön helg :9

    SvaraRadera
  23. Yes you are right, the detail patterns on your Dianthus are more clearly shown on photographs. Beautiful sweet colours!

    SvaraRadera
  24. Beautiful flowers. They have such a lovely fragrance too - one of my favourites.
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  25. Borstnejlikorna är inte bara vackra - de är också riktiga överlevare. Ett år sådde jag borstnejlikor och nu dyker de upp lite överallt i trädgården - med nya mönster och färgställningar.

    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  26. Har inte "upptäckt" borstnejlikan än, men det kanske är en växt som skulle passa i min torparträdgård?
    Det var verkligen roligt att träffas! Det måste vi göra om, om inte annat så när det börjar grönska i trädgården.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  27. Mönster i blommor är fina, nejlikorna var vackra! ha det gott/Sophia

    SvaraRadera
  28. Hej Monica!
    Älskar nejlikor!
    Härliga mönster du visar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...