Happy new Year!


..och här är årets sista Blommig fredag och mina
'Planer inför det nya året' :)
...and here is the last Blomming Friday of this year and my 
'Plans for the new year' :)



Har planer på att utöka rabatten kring rosbågarna (där jag markerat på bilden med vitt). Tanken är att "bädda" in rosorna 'Polstjärnan', 'Flamentza' och klematisen 'Diana' som ska klänga på rosbågarna. Jag vill att det ska växa högt och lågt och mycket...runt omkring!
Har länge tänkt skaffa mig ett bambugräs men det kanske inte passar just här men kommer nog att få en plats någonstans i trädgården.
Det här är en rabatt som jag planerar att gräva den här säsongen (det blir förmodligen fler...:) 

Have some plans to enlarge the flowerbed around the rose trellis (it´s marked with white...at the picture). My tought is to "embed" the roses 'Polstjärnan', 'Flamentza' and the Clematis 'Diana' who´s going to climb up at the trellis. I want it to grow high and low and very much ..around here! 
I have toughts to get a plant of some Bamboo grass ... Maybe it dont fit just in this flowerbed bed but I´ll for sure, find a place for for it :)
This is one new flowerbed I have plans to dig this season (probably it´s going to be more of them... :)

Kika in till Katarina och ta del av fler planer... /Step by Katarinas to enjoy more plans ...

21 kommentarer:

  1. Kommer att bli jättebra med en rabatt som binder ihop!
    Gott nytt år !!!!

    SvaraRadera
  2. Stor NYÅRSKRAM från Sennan till dej och de dina..Maria

    SvaraRadera
  3. Pst. bara... så... vill bara säga.... hm....
    att jag upplever det liiiiiiiiiiiiite jobbigt att läsa bloggen ... hrm.... när... det är två kolunner till vänster och bloggen till höger.
    Hade gärna sett en kolunn vardera om själva bloggen... ähh.... ta inte illa upp nu bara!

    SvaraRadera
  4. Men.. det kanske bara är jag.. så tänk inte mer på det.
    KRAM LINDA

    SvaraRadera
  5. Monica, good luck with your plans! your garden looks absolutely lovely! I hope you'll check out some of my older posts!:)
    Happy New year!

    SvaraRadera
  6. Kikar in och önskar dig ett Gott Nytt år.. Kram/Monica

    SvaraRadera
  7. Ja du har ju jobb framför dig ser jag. Det kommer att bli riktigt bra.

    Önsskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  8. Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig.

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga planer inför det nya året :=)
    Det kommer att bli supersnyggt!
    Önskar dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt Odlingsår!

    SvaraRadera
  10. Jag önskar dig ett Gott Nytt År! / Irene

    SvaraRadera
  11. Ser fint ut! Kul att planera många nya planteringar... ;)
    Önskar dig allt gott under det nya året!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Det blir nog fint, får du lite avskilt därbakom, mysigt. Gott Nytt trädgårdsår !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  13. Låter som spännande planer :) hoppas på att få se hur det blir sen framöver :) gott nytt år Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Låter som ett rimligt och mycket spännande projekt!Själv har jag 14 stora projekt på listan för 2011 så projekt nr 15 blir att minska ner på ambitionerna!:)
    Gott slut och nytt odlingsår önskar jag dig!

    SvaraRadera
  15. Lycka till med alla härliga rosplaner och

    GOTT NYTT 2011!

    /Anja

    SvaraRadera
  16. Garden plans are always fun aren't they? The new garden bed sounds lovely.

    SvaraRadera
  17. Gott nytt år! Det kommer bli jättefint! Ser fram emot nya bilder längre fram. Rack för din stöttande hälsning i går.
    Kram!

    SvaraRadera
  18. God fortsättning på det nya året!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  19. Det kommer att bli toppen!
    God fortsättning 'Tingeling Monica'

    Tyra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...