Inomhus / Indoor


Det är tur att det finns vackra blommor att njuta av även inomhus :) Nu när kylan tränger sig på utomhus ....De här härliga Kornettblommorna har blommat i massor sen i våras, då jag köpte dem. Det tar aldrig slut  :) och jag är så glad att jag bestämde mig för att ta dem med hem. Hos Odla.nu kan du läsa mer om den här fina växten, som finns i alla möjliga färger ...
Lucky there is beautiful indoorplants to enjoy when cold is come creeping outside :) These lovley Streptocarpus x hybridus has flowering all the time sins Spring, when I bought them. It never ending :) and I´m so glad I decided to take home with me...



... och så är det ju denna sötnosen som jag inte kan minnas namnet på. Blomman liknar Kornettblomman mycket, men bladverket liknar mer SaintPaulans. 
....and then it´s this cutie, unfortunately I don´t remember the name. The flower looks very much like Streptocarpus, but the foliage is more like an African violet.


2 kommentarer:

  1. Verkligen söta blommor på Kornettblomman, men jag lyckas aldrig med dom!
    Ha det gott!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Tur att det finns inneblommor att njuta av den här tiden...annars blev man nog tokig;) Kprnettblommor har jag fått lite mani på. Tror att jag har dom du visade på bild. Jätte fina!
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...