Blommig fredag /Blooming Friday

Denna fredag är temat BESÖKARE / This Friday the theme is VISITORS

Igelkotten brukar smyga runt i trädgården och man blir lika lycklig varje gång man får syn på den :)
The hedgehog use to creep around in the garden and every time you get sight of it a smile get to you face :)

Den här jätte larven (den var säkert 1 dm lång och jättetjock) hittade jag i rabatten. Har ingen aning om vad det blev av den sen. Någon som vet vad det är för larv?
I find this giant caterpillar (at least one decimetre and very thick) in the flowerbed. I´ve no idea what what has become og it. Anybody know what kind of caterpillar it is?

Sköna Maria Nyckelpiga :)
Lovley Maria Ladybird :)

Mördarsniglar vill man ju inte ha som besökare i trädgården och maken provar alla möjliga sätt för att bli av med dem :) Här är en öl fälla och nog gillar de öl alltid ....
You don´t want the Killerslugs in the garden and my husband try everything to get rid of them :) Here is a beaer trap and for sure, they like beer ....

Kika in till Katarina med bloggen Roses and Stuff och kika på olika sorters besökare...
Pop by Katarina with the blog Roses and Stuff and have alook at different visitors ...


26 kommentarer:

  1. Monica, vilka bilder du visar! Ölhävarn är ju bara för häftig! "Den sista måltiden"

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Incredible collection of visitors! The caterpillar is very creepy! And I have never heard of a Killer Snail before!

    SvaraRadera
  3. Vilka besökare du har. Igelkottarna får vi vara rädda om för de har ju minskat i antal. Så de blir jag glad när jag får se.
    Mördarsniglar jar jag tack och lov inte hittat än här men det lär finnas här i norr ochså.

    Den där jättelarven får jag gåshud av ser inte så trevlig ut.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Dina fina bilder gör de små rackarna riktigt goa.

    SvaraRadera
  5. Wow, vilka härliga bilder, läckert!
    Ha en trevlig helg!
    Margot

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Ja, vissa besökare kan vara välkomna...och vissa vill man absolut inte se i trädgården.
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  7. We like some of our visitors better than others!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder på besökare, både önskade och oönskade:) Igelkottar har vi haft en hel familj i år. Man blir glad varje gång man ser dom:D
    Ha det!

    SvaraRadera
  9. Hoppas ölet smakar gott! :) Igenkotten tycker jag ser så mysig ut, rena gosedjuret!

    Trevlig helg!
    Leena

    SvaraRadera
  10. Så många olika besökare du har haft i din trädgård!

    Härlig bild på den öldrickande mördarsnigeln. Den stora larven ser lite småäcklig ut.
    Men sen har du ju en underbar igelkott. Dem ska man ta väl hand om! Visst blir man lycklig som du skriver varje gång man ser den!

    SvaraRadera
  11. Fina foton. Igelkotten skulle jag vilja ha som besökare. Såg en på håll iallafall på Gotland i somras. Kram

    SvaraRadera
  12. Plötslig minns jag ljudet av igelkottar som äter musli. Mmmmm.
    Tack!
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Skulle så gärna vilja ha igelkottar i trädgården! Fast den där monsterlarven kan jag nog vara utan. Har aldrig sett den IRL...

    SvaraRadera
  14. Ja vissa är alltid mer välkomna än andra...igelkotten kan ju komma för att äta sniglar ;)) Antar att den får ta hur många som helst.
    Ha en bra helg ;)

    SvaraRadera
  15. Heisann Monica!
    De fleste gjester vil man jo ha i sin have, men ingen mordere! Regner med de forsvinner når froskene kommer tilbake, for her hos oss spiser de opp seglene. Vi har bare noen av de fredelige sngelene som er hjertlige velkomne.
    Flotte bilder av stort mangfold ;:OD)

    SvaraRadera
  16. Hej svejs Monica!
    Vilka läckra foton på besökare!
    Fast alla är ju inte lika välkommna förstås.
    Ha en Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. The round hedgehog is so sweet, especially with the fuzzy rim. I wish we had such a cute garden visitor here.

    SvaraRadera
  18. Hej "Tingeling Monica", jag älskar när du skriver Tingeling :-). Jag skulle hemskt gärna också ha en igelkott påå besök, det var så länge sedan jag hade en här i trädgården.

    Trevlig helg!

    Calamondin and Cerula vinula in Tyra’s Garden

    SvaraRadera
  19. Good day!

    Nowadays getting a good job is not an easy task.
    I've been looking for a new job and i found a very good [url=http://www.headhunterfinder.com]Headhunters [/url] directory.
    Thanks to them i found a specialized headhunter and i got a new job.
    Good luck in your search and regards

    SvaraRadera
  20. Great picture of the hedgehog! It's just possible to make out his face among all of the spines.

    SvaraRadera
  21. Great shot of the hedgehog! That caterpillar IS scary! I haven't come across one like that.

    SvaraRadera
  22. Vad glad jag hade varit om jag hade haft en igelkott på besök, ölgille för sniglar har jag däremot haft, för hela grannskapet :)

    SvaraRadera
  23. Igelkottar är ju så gulliga, vad sött den sover!

    SvaraRadera
  24. Fin igelkott, mördarsniglar är mindre kul förstås, men alla djur och insekter som man möter i trädgården är lite som en bonus tycker jag.
    ha det gott!

    SvaraRadera
  25. Har länge velat ha igelkottar i min trädgård. Försöker lämna rishögar för att de skall trivas. Hoppas på tur att någon liten kotte dyker upp snart. Ha en fin söndag/Gela

    SvaraRadera
  26. Det var den sötaste bilden på spanjoren jag har sett!Ser riktigt gulligt ut faktiskt./Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...