En solig lördag i okt... / A sunny Saturday in October..

Knölar, som Dahlia och Calla 'Picasso' är upptagna och ligger på tork, innan de slås in i tidningspapper och läggs i en låda. Där får de ligga i tills det är dags att ta fram dem till våren igen ...

The tuber of Dahlia and Calla 'Picasso' has been diged up today. The tubers has to get dry before I put them in newspapers and then in a box. I let them lie there until it´s time to take them up again at Spring ...

Det har varit en fantastisk höstdag i trädgården och vi har jobbat lite här och där. Dammen har fått sitt vattenbyte och jag har bara div. trädgårdspynt kvar att plocka in för vinterförvaring. Det lär väl ta sin lilla tid eftersom det finns små saker utspritt lite här och var ... :)

It has been a fantastic autumnday and we have been working i the garden. A little bit here and there. We have finally change som of the water in the pond. I feel most prepared for the colder season. There is just some garden decorations left to take inside. It´s going to take some time to collect all the things, as there are all over the garden .. :)





7 kommentarer:

  1. Så ni har också haft sol idag, det har INTE vi haft men vi var ute ändå :) Även jag har börjat plocka in lite trädgårdsdekorationer, inte allt men det jag är rädd om, tas in till nästa säsong.

    Fina trädgårdsmöbler :) Har du dem ute året om? Jag skulle vilja ha en trädgårdsmöbel som stod ute jämt, en man inte var så rädd om, du vet .)

    Ha en fortsatt skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Att bädda ner växterna för vinter tycker jag om..nu ska dom sova sin långa vintersömn för att kunna möta våren och ge oss ny glädje
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  3. Lotta: Den här möbeln står ute året om. Färgen flagnar av lite men jag tycker inte att det gör så mycket. På sommaren ligger det en duk på och dynor på stolarna. Man kan ju spraymåla den om man tycker det blir FÖR mycket flagor ...
    Tjing

    SvaraRadera
  4. Här gör sig hösten också påmind.
    Hoppas att kunna låta dahliorna vara ute ett tag till, dem blommar ju fortfarande så skön.
    Men i torsdags fick jag skrapa bilrutorna för första gången ;O(
    Nu skiner solen och jag ska plantera en massa lökar och annat.
    Höstkram, Petra B.

    SvaraRadera
  5. Det börjar onekligen bli dags att plocka in både knölar och pynt. Utemöblerna brukar komma in i sista stund hos oss... Började också lite smått med de andra igår och vädret var skapligt. En skön höst dag:) Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Väldigt duktigt av dig!
    Själv har jag stoppat hu'vet i sanden ang hur långt hösten har kommit - och dahliorna blommar på och lotsas inte heller om att det börjar bli senhöst./Anja

    SvaraRadera
  7. Nu börjar vi så smått packa ihop... det är ju mysigt, men lite vemodigt, visst?!

    Ha det så gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...