Blommig fredag / Blooming Friday

Den 22 okt. och den första snön har kommit i Sthlm! Kändes extra bra att kika bland sommar bilder då :) Denna fredag är temat MOTLJUS hos Katarina.
Min kunskap i fotograferings konsten är inte så stor, så efter att ha letat bland mina bilder hittade jag två bilder som kanske kan duga :)

22 oct. and the first snow is here! It felt extra good looking at summerpictures today :)
This Friday, the theeme at Katarinas is AGAINST THE LIGHT .
My knowledge in photographing is limitied, so hope theese pictures will do :)



Min planta Höstgentiania har jag haft ett par år och väntar fortfarande på att den ska blomma.
I´ve had my plant of Gentiana for a cople of years now and I still waiting for it to blom.

Silverax 'Brunette' blev mycket fotograferad nyligen. Nyplanterad, blommande och doftande som den varför bara några veckor sen.
My camera loved the Actacea Cimifuga 'Brunette for a cople of weeks ago :)
Newplanted and flowering ....



Kika in hos Katarina och njut av bilder i motljus ...
Step by at Katarinas and enjoy pictures against the light ...



16 kommentarer:

  1. Hej!
    Ditt silverax imponerar i all sin enkelhet. Jättefint spjut också!
    /Stina

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder. Höstsilveraxet är fantastiskt fint.
    Har "vanligt" silverax men "behöver" nog en höstvariant också ;))
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Beautiful subjects and your compositions are so unique and lovely. Have a great weekend. Carol

    SvaraRadera
  4. Vadå "duga"!!?? De är ju helt underbara, dina bilder!!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. De bilderna "duger" alldeles utmärkt! En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Duger mer än väl. Snygga bilder!!
    Har provar att så silverax utan framgång...det blir att ta sig till plantskolan i vår:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. VACKERT SÅ!!
    Trevlig blogg, jag hittade hit via Blooming Friday hos Katarina, kommer nog åter.
    Hälsn lena

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Härligt med tillbakablickar med ljus.
    Nu har vi bara den mörka delen av året att beta av och får ty oss till tända ljus i stället och hopas på några solglimtar då och då.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  9. Snyggt ...Silverax är jag väldigt förtjust i så det måste jag skaffa nån gång. kram

    SvaraRadera
  10. Höstsilveraxet gör mig grön av avund. jag har planterat en planta, men den trivs inte och har inte blommat. Litteraturen säger mig att den inte bör flyttas, men jag måste nog ändå.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  11. Så fina motljusbilder. Höstgentianor kan vara lite kinkiga. Hoppas att din blommar nästa år!/Anja

    SvaraRadera
  12. Hej Monica! Instämmer med kommentarerna ovan, det där silveraxet är magiskt. Vill ha! Läste också om det i din utmärkta blogg "Det växer i min trädgård", väldigt informativ och jag uppskattar särskilt att du delar med dig av dina erfarenheter av växterna!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Så fina bilder, det första kan du ta i repris nästa vecka, så vackert med vattnet i bakgrunden :)

    SvaraRadera
  14. Vackert!
    Brunetten är alltid fin och luktar gott gör hon.
    Fortssatt trevlig söndag
    Birgitta

    SvaraRadera
  15. Vad fint silveraxet var/är. Den skulle jag vilja ha i trädgården också. Ha en fin fin onsdag/Gela

    SvaraRadera
  16. Hej vännen...du frågade om hur man får till den breda mallen..precis när jag gick över till det nya mallsystemet..för att bredda den gamla mallen går man in i html-koderna och ändrar på body tex till 1200 istället..jag har valt att använda det nya mallsystemet för att få tillgång till mer och kanske slippa lite av strulet..vi får se..ha det..Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...