Blommig fredag /Blooming Friday

JätteKul!!! Katarina med bloggen Roses and Stuff kör igång med Blommig fredag igen :) och hon börjar med tema Höst ...
Mitt bidrag blir blomlådorna på entré sidan hos mig. Denna höst blev det Cyklamen tillsammans med Ljung. Har inte provat det förut så jag hoppas att de står sig i oktober åtminstone. De ska ju klara nån minusgrad .... och jag är nöjd. Tycker det blev
"höstigt " och välkomnande ... :)

Super!! Katarina with the blog Roses and Stuff started Blooming Friday again :) and she begins with the theme Autumn ...
My contribution is the flowerpots at the frontside of my house. This autumn I planted Cyclamen together with Calluna. I hav´nt try the Cyclamen before and hope that they live thrue the mounth of october, at least. I´m pleaced and I think the pots gives a warm velcome and looks very "autumnal"... :)



Kika in hos Katarina och njut av fler bidrag...
Have a look at Katarinas and enjoy more contributions ...

14 kommentarer:

  1. Jättefint och välkomnande!/Anja

    SvaraRadera
  2. ...och perfekta färger ihop.

    SvaraRadera
  3. Lovely combination of pink tones! The textures are so interesting and different. Have a great weekend! ;>)

    SvaraRadera
  4. Jättefin kombination, Cyklamens blad är ju så vackra emot ljugen :) Kom på att jag inte har någon cyklamen - än.... :)

    Ha en skön helg ♥

    SvaraRadera
  5. Rosa höst ...hmmmm ... inte så dumt! Skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Underbart vackert, helt ljuvliga färger!
    Ha en fin helg!
    Margot

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig kombination dina gäster välkomnas av! Underbart! Och vilken fin blogg du har. Den där roslisten och klematislisten till höger har jag aldrig sett förut. Jättefint!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  8. Ljung och cyklamen är så fint ihop, det har jag med i en kruka på trappan!

    SvaraRadera
  9. Vacker kombination och du påminner mig om att jag borde fixa ngt i lådorna också :)
    Trevligt veckoslut!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  10. Så vackert! Cyklamen är en sådan vacker blomma och bladen är ju dessutom väldigt dekorativa. Hoppas västa kylen dröjer ett tag...
    Vad roligt att du gillar de blommiga fredagarna!
    Njut av helgen!
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Så fint. Jag glömmer alltid att man kan ha cyklamen ute. Det är liksom en av de klassiska julblommorna för mig :)

    SvaraRadera
  12. Höstblommor på trappen är mysigt. Jag har själv röjt bort sommarblommorna idag och köpt höstblommor (ljung, cyclamen) så nu har jag också höst på trappen. Ha det bra. // Kerstin

    SvaraRadera
  13. Tjingeling på dig själv, Monica!
    Läckert rosa färg på cyklamen!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  14. Det ser verkligen inbjudande ut. Snyggt!! Hoppas de står sig bra...du kan väl skriva en rad så vi får höra hur det gick:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...