Månadsbilden juli-10 / Picture of the mounth july-10




Ny månad igen. Augusti har tagit vid. Juli bjöd på både hetta och kyligare väder med regn. Undrar om värmen kommer tillbaka nåt mer i sommar ...Mycket har blommat färdigt runt dammen. Rudbeckia, hosta och den vackra callan 'Picasso' blommar just nu.
Fattar inte varför jag inte kan få en skarp bild över den här vyn. Blir inte nöjd :(
New mounth again. August the first today. July gave us both heat and colder weather with rain. I wonder if the summerwarmth goin to come back this summer ... Rudbeckia, Hosta and the beautyful Calla 'Picaso' are flowering now. I can´t understand why I can´t get a sharp picture over this view. I don´t get satified :(



Den vackra och väldoftande 'Ingrid Bergman' blommar med sina sammetsröda blommor och tillsammans med Brudslöjan är det en hit i mina ögon :)
The beautyful and sweetcented 'Ingrid bergman' is blooming with velvetred flowers and together with Gypsophila paniculata is it a hit, in my eyes :)



Tidigt i våras köpte jag en så söt vit Campanula med dubbla blommor som fick husera i en gammal tekopp. Den planterade jag ut i juni. Härom dagen sprang jag förbi en blå variant av den söta växten och kunde så klart inte låta bli .... :) Nu växer de tillsammans vid fötterna på rosen 'Mdm Alfred Carrier' och Klematisen 'Venoca violacea'.
Earlier this year I bought a pretty white Campanula with dubble flowers and that one lived in a thecup in my kitchen window. The other day I find a blue variant of this cute plant and I could´nt just passing by ... :) Now they bouth groving by the feet of the rose 'Mdm Alfred Carrie' and the clematis 'Venoca violacea'.




...och så blommar den underbara Afrikas Lilja!
...and the wonderful Agapanthus pracox is blooming!






3 kommentarer:

  1. Åh, den vackra Afrikas liljan i en mängd blomstänglar, så vackert! Min trilskas i år, har du några bra knep för att få den att blomma så rikligt?
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Varje knopp..varje blomma..ger en sån lyckokänsla när man kommer ut i trädgården..ha det..Maria

    SvaraRadera
  3. Det roliga med månadsbilderna är att se när blomningen "svackar"
    Här hos mig var juni+juli som färg gladast, men i år har jag lyckats få flera nya rabatter som även fortsätter flitig i augusti och september. Varje år blir det tätare mellan träd och buskar, rabatter och gräsmattan är nästan obefintlig.
    Ha det bäst, Kram Petra B.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...