Favoriter i augusti /Favorits in August



Augusti månad är snart slut och jag njuter av det som blommar nu.

Echinacea 'Magnus' är såååå...vacker och fjärilarna älskar honom!! Han förökar sig och det blir fler och fler plantor för varje år.

August is soon come to an end and I enjoy the flowering of the mounth.
Echinacea 'Magnus' is sooooo....beautiful and the butterflys love him!



Passionsblomman jag köpte i våras trivs utmärkt i klätterstödet under pergolans tak :) Är så nöjd med det för jag har provat flera gånger och inte lyckats få den att trivas. Nu gäller det bara att övervintra den oxå .....

I bought a Passionflower this spring and it seams to like it under the roof of the pergola. I´m so pleaced whit that beacause I´ve tryed so many times with this plant and have´nt succeed. Now, I just have to make it over the winter to ...


...precis som Klematisen 'Prinsess Diana'. Hon är så vacker och jag har provat flera gånger utan att lyckats få henne att trivas. Den här nya plantan visar några blommor ...och hon är så vacker, precis som jag misstänkte :). Håller en tumme för att hon klarar sin första vinter i min trädgård.

... just like the Clematis 'Princess Diana'. She´s so beautyful and I´ve tryed several times, and not succeed. This plant is blooming ...and she´s just that beautyful as I thought she´ll be:)



Rosen 'New Dawn' klättrar i plommonträdet.

The Rose 'New Dawn' in the plumtree.


Portlak är en favorit i sommar. Så vacker... Bilden gör den inte rättvisa. Slår ihop sina blommor när solen inte lyser på den ...

Portlak is a favotite this summer. So beautyful and the flower close, when the sun´s not shining...


Även Luktärten har jag lyckats med i år och jag plockar bukett efter bukett .... Är så glad för det. den doftar verkligen underbart!!

Even the Sweet pea is fowering this year and I pick buoquet after buoquet ... I´m so happy for that. It´s smells wonderful!!



Tomaterna börjar mogna i växthuset och på bilden är 'Black Cherry' fotad ...
De äpplen vi räddat från att bli fallfrukt, har blivit äppelpajer att frysas in, för
"framtida" behov :)
Vinbär i olika kulörer, rabarber, krusbär och ett och annat hallon har blivit
saft á la Kent.

The tomatos start to ripe and in this picture *Black Cherry'.
We have saved some of our appels become windfalls, and instead become apple-pai for
future needs :)
Currants in differnt colours, rhubarbs, gooseberry and some rasberry have become
syrup á la Kent.






2 kommentarer:

  1. Så mycket fint du visar. Klematisen gillade jag speciellt!

    SvaraRadera
  2. Ser alldeles underbart ut!
    Värre 'är det hemma hos mig när blomknopparna börjar ruttna i s f att slå ut tack vare allt regnande i veckovis!/Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...