Månadsbilden maj-10 / Picture of the mounth of may-10




M
aj månad är slut och som det grönskar.... Det känns som om allt blommar nu och att det inte blir nåt kvar att vänta på till senare i sommar, men jag vet ju att så är det ju inte :) Mest framträdande i min månadsbilds vy, är rhododendron 'Schneekrone' med sina blekrosa blommor. ..och som den blommar i år ... Underbar!
Jag njuter av att kunna njuta av de soliga dagarna och .... ja, det vet ju alla trädgårds "nördar" att det finns massor att göra, om man vill :)

The mounth of May is over and everything is green ..... It feels like everything is blooming right now and that´s nothing is left to wait for rest of the summer ... luckily I know that´s not true :)
The Rhododendron 'Schneekrone' is very outstanding this mounth, at the view I´ve chosen, for picture of the mounth. The flowers have a color of pale pink and it´s blooming like it never had before ... Lovley!



3 kommentarer:

  1. Jo det gäller att hänga med nu..allt slår ut med dunder och brak..kameran får gå på högtryck
    Ha det..Maria

    SvaraRadera
  2. Oj, vad tiden rinner iväg, snart är det midsommar!
    Hoppas vi hinner njuta av alla vackra blommorna :)
    Underbar Rhododendron!!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  3. Det är så viktigt att kunna bara njuta och försöka ge 'nörderiet' några pauser - (jag är jätteduktig på att ge råd men lever inte själv som jag lär....;))!)/Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...