M
orot, dill, Ruccola och huvudsallad är nerpetat i jorden....Så även röd och gul lök samt sockerärtor. Fiberduken la jag också på efter att fotot togs. Så nu är det bara att vänta ... :)


Carrot, dill, Ruccola and lettuce are sowed ...Red and Yellow onion and sugar pea as well. After the picture was taken, I covered with the fibreclouth. So now I´m waiting ... :)


Rosorna har tagit stryk i vinter och jag har fått klippa ner mycket dött. En av de som klarat sig bäst är 'Ingrid Bergman' som jag planterade i höstas. Vilken härlig färg bladverket har :) Hoppas den ger mig många av sina vackra blommor att njuta av också.

The Roses have´nt feldt so well this winter and I had to cut a lot in my roses ...'Ingrid Bergman' is the one who had manage best of them all. What a lovley colour at the foliage and I cross my fingers that she give me a lot of her beautyful flowers to .... :)

Primulan 'Pink Ice' är så söt tycker jag och ser ut som ett "gäng" brudbuketter eller gräddbakelser där den står ....

Primula 'Pink Ice' is so cute I think and she looks like a bunch of weddingbuoquets or creamcaces where it grows ...


Vit och blå Pärlhyacint blommar som bäst ...

White and blue Grapehyacint is blooming ....


Till sist en liten vårbukett till dig som kikar in :)

And here is a little bouquet of springflowers from my garden for you that drop by :)






8 kommentarer:

  1. Skönt när det är gjort och man kan vänta på resultat av mödan. Det kan jag tyvärr inte säga ännu, men...jag hinner säkert :)
    Ljuvliga vårblommor.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Började ta en ordentlig titt på mina rosor igår. Har gått och dragit mej för det..vintern har inte varit snäll mot dom!
    Massor kommer att få klippas bort:(
    Annars har det mesta klarat sig fint. Här blommar också pärlhyasinterna som bäst:)

    SvaraRadera
  3. Härlig med dessa pallkragar, jag ser att även du har snickrat själv?
    Mina är också fyllda och det växer redan så det knakar.
    Synd med rosen, Kram Petra B.

    SvaraRadera
  4. Ser hoppfullt ocg fint ut!/Anja

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig primula, så vackra färger i den.
    Så fint du har sått, ja, nu är det bara till att vänta. Så bra med upphöjda bänkar, det skulle jag också vilja ha, fast jag vet inte var.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Hej Monica! Skönt att vara igång med trädgårdsarbetet även om det blir fasligt kallt om fingrarna.
    Även här har rosorna tagit mycket stryk i år. Även syrenbuddlejorna har lidit. Får väl se om de repar sig.
    Den där primulan är väldigt söt!

    Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  7. Det är samma med mina rosor.. i princip alla har jag fått klippa ner mer än rejält.. så mycket dött var det. Men alla har i alla fall liv, ja förutom en, som jag misströstar om. MIna fröer är också nere så nu sitter vi o rullar tummarna.. eller hur?.. skulle inte tro det hehe.. kram o ha en fin söndag/Moa

    SvaraRadera
  8. Blir mer och mer mer sugen på pallkrageodling..gör ju att man kan komma igång lite tidigare..i denna så kallade vår..ha det..Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...