Härliga Allium Kirgislök








K

irgislöken blommar som aldrig förr och det är så vackert.
För många år sedan planterade jag dessa Allium lökar, tillsammans med Hostor och de har med åren spridit sig otroligt mycket.
I och med delning av hostorna i höstas hittade jag många "baby" lökar och de hamnade lite var stans. Jag trodde väl aldrig att de skulle blomma som de nu gör i år ...men är sååååå.....nöjd :) De är verkligen vackra från knopp till frö ställning.

Allium Kirgislök is flowering like never befor and it´s beautyful.
Many years ago I planted this Allium bulbs, together with Hosta fortunei and they have been more and more, during the years. Last fall I dig them up and get a lot of bulbs. I put them in the soil every where and never thought they going to bloom like this the Spring after ...but I´m sooo....pleaced :) They are really beautyful all the way form bud to seed.





2 kommentarer:

  1. Hej!
    Visst är de vackra, både i färg och form, men tyvärr är de glest av dom hos mig i år, lite synd men hoppas på ett bättre nästa år för min del.
    Trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera
  2. De blommar hos mig också! Andra gången gillt för mig. Jag är så glad:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...