Mars månads bild och Påskhälsning / Picture of Mars and Eatser greetings




Ä
ntligen börjar det titta upp lite ur den frusna marken ... Snödroppar och tulpanlökar är på väg och julrosorna andas frisk luft och en och annan knopp är på väg i alla fall :). Någon utav Påskdagarna ska jag ge mig på att klippa lite i äppelträden.....

At last there is some Tulips and Galanthus nivalis that have a look at the light... and I´ve seen at least one bud of the Hellebourus and it´s make me happy :) The Appel trees are going to get there cut for the year some of the day´s this Easter weekend ...

Mars månad är slut och snön smälter med rekordfart. Tyvärr har en av våra Koi inte klarat denna vinter, så nu har vi bara en kvar... De tre Guldidarna verkar må bra i alla fall :) Rododendron, som har massor med knopp, har fått lite skydd för den starka vårsolen. man vill ju inte lura dem att börja växa för tidigt.... Blir så irriterad att jag inte fick till någon bättre bild den här månaden men kameran jag brukar fota med är på reparation.

The snow is´melting fast. One of the Koi past away during the winter, so it´s only one left... but the three goldfishes seems to feel good :)
Rododendron has a lot of bulbs and have some protection from the sun so that they don´t start to grow to early...

7 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att snön smälter fort! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Underbart med vår och snöfria rabatter som bjuder på små ögonfröjder.
    Glada påskhälsningar till dig!/ Bea

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    En riktigt skön påsk med mycket sol och god mat önskar jag dig.
    Ha det gott
    Eva N

    SvaraRadera
  4. Lite sent för påskhälsning, men god och glad vår önskar jag
    istället!
    Visst är det alltid lika tråkigt när något levande dör för en - oavsett "kvalisorten"/Anja

    SvaraRadera
  5. ljusare tider och våriga rabatter - underbart! Jag har skyddat buxbom och lagerhägg. Rosorna är jag lite orolig för men rhododendron ser fin ut, men jag ska vara på min vakt!

    SvaraRadera
  6. Att känna glädjen när denna den första trädgårdsblomman blommar..
    Jag hoppas din e på väg upp och kan glädja dej..Maria

    SvaraRadera
  7. Hej Monica, det var ett tag sedan jag nosade runt i bloggvärlden.
    Så fint det är när snön smälter ;O)
    Här är det redan våryran i bästa läget. Skånifornien, du vet ;O)
    Skickar en varmkram och en VÅRKRAM till dig. Petra B.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...