Hur ser det ut under...? / How does it looks like under ..?



Trots flera dagar med gasande sol och snösmältning, ligger snön fortfarande i stora högar och jag börjar bli orolig för att grenar på bl.a. rosor och ölandstok ska brytas sönder. Hade en tanke om att skyffla eller borsta bort lite av den tunga snön men insåg rätt fort att det var dömt att misslyckas. Snön och isen som har lagt sig över Ölandstoken sitter som berg och jag skulle nog göra mer skada än nytta om jag försöker bryta loss den...

The sun has been shining for a cuple of day´s now, but there is still a lot of snow and I´m concern for the plant´s. My tought was to dig or bruch away the snow a bit but I soon see that´s not a good idea. The snow and ice over the Shrubby Cinquefoil is very hard to take away whitout braking the bought ...so I don´t do it ...

Här under Paradisbusken växer mina Julrosor och jag är rädd att jag inte kommer att få njuta av dem i år eftersom de är begravda under ett tjockt snötäcke. Är rädd att jag skadar dem om jag försöker röja snön ...

Below the Kolkwitzia amabilis are my Hellebourus growing and I´m afraid that I´m not going to enjoy them flowering this year, as they are buried under a thick layer of snow. I´m afraid to brake them if I try to get the snow away...


I hörnet på altantrappan växer min ros 'Sneewittchen' som jag tycker så mycket om. Nu är den fullkomligt begravd i en stor hög med snö som är så hårt packad att det inte går att gräva i ...Håller tummarna för att den är skyddad under snön och inte har knäckts helt :(

At the corner of the step who leads to the terrace are the rose 'Sneewittchen' growing. I love this rose very much and now it´s buried under a lot of snow and ice and it´so hard so there is no way to dig there. Hope my favorit rose survive ...


1 kommentar:

  1. Ja man får verkligen hoppas att snön skyddar mer än den skadar i år! Vi puttade bort snön från våran höga häck som går jämnsides med vägen för en månad sen. Vilket jag är glad över idag. Då var den pudrig och lätt.
    Vi får hålla tummarna!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...