Den 10 mars -10


Ä
nnu en solig dag :)
Dagar som denna är jag rätt nöjd med att kunna ta till vara och inte behöva gå till jobbet....Dock finns oron där hela tiden, för att inte hitta ett arbete snart (blev uppsagd i december). Men, i dag blev det en stund i solen med kaffekoppen till hands och en filt runt benen, lyssna till takdroppet och fågelkvittret och så njuta!
Påminns dock om att taket till hammocken måste lagas. Det höll inte för all snö ...Med facit i hand så inser jag att inte var någon bra idé att låta den stå kvar ute över vintern ;(

Another sunny day :)
Days like this I´m pleaced to not have a job to go to...I´m wooried all the time tough, that I not find one soon ( I´m unempoyed since December). But, today I had a lovley moment in the sun with a cup of coffee and a blanket. Listen to the dropping from the ceiling and the bird song an just enjoy!
I´m looking at the roof over the hammock and remember that it´s broken and have to be repaired. We tryed to leave it outside this winter but the snow was to heavy ;(

Medan jag sitter och tittar ut över den snötäckta trädgården "poppar" det upp en och annan plan över vad jag ska syssla med bara det blir barmark och gräv-vänligt igen :)
Ett par rosbågar till över den lilla gången som leder fram till växthuset, vill jag ha. Ska be maken böja till armeringsjärn till ett par bågar och så måste jag fundera över vilka rosor och klematis jag vill ska växa där :)
Den röda rosen 'Heidelberg' och klematisen 'Rouge Cardinal' har inget att klänga på sen den lilla minisälgen havererade i höstas. Den ramlade i kull helt enkelt...:) .
Den här säsongen ska de istället få dela på en sänggavel från IKEA. Har lånat idén från Lotta med bloggen Lottas trädgård .

While I´m sitting here, looking out over the garden and all the snow, I get some thought´s what to do when the snow is gone and the garden season start.
I want a couple of rose artchs (not sure of the word here... :) My husband had to help me with that :) Then I had to decide what roses and clematis I want to clime there ....

The red rose 'Heidelberg and clematis 'Roge Cardinal' does´nt have anything to climb on anymore, since the little sallow or pussy willow fall over last autumn. This season they are going to climb up to a bed gable (not sure of the word here ... :) that I bought at IKEA. I´ve borrowed the ideá from Lotta with the blog Lottas Garden.


Jag har stora förväntningar på hur prydnads gräset ska se ut när det tar sig igen till våren. Jag planterade det i höstas och det är så vackert även nu ...mitt i all snö.

I have big expectations of the grass I was planted last autumn. It´s still beautyful, even with all the snow...



7 kommentarer:

  1. Hej Monica!
    Allt som inte är självvalt är ju alltid jobbigt, men snart dyker nog drömjobbet upp, jag håller tummarna för det.
    Det ser mysigt ut att sitta där och planera sommarens projekt.

    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Härlig med lite sol efter denna vinter. Förstår din oro med job sökandet. Det ordnar sig nog snart.
    Heidelberg är min favorit-röda-ros ;O) Den kommer att glädjas över IKEA sänggaveln. Min man befarade att jag köper en sådan när de reade ut den i vintras, men tyvärr kunde jag behärska mig ;O)
    Skickar dig en varmkram !
    Petra B.

    SvaraRadera
  3. Varje dag så tittar man ju efter små tecken på vår..runt grunden brukar ju dom första dyka upp..julrosen e nog den jag väntar först på..å du har införskaffat sänggavlarna..gillar dom helskarpt..ska bli skoj att se när dom dyker upp på fotona
    Ha det.. Maria

    SvaraRadera
  4. Tror det är jätteviktigt att du riktigt unnar dig att njuta av "ledigheten". Det betyder ju inte att du inte vill ha eller kommer att få ett nytt jobb. Så njut du - i fulla drag. Se det som att du i alla fall får ut något av den ofrivilliga arbetslösheten. Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Det är ju genom planering av den kommande växtsäsongen som man kan överleva vargavintern! Det blir säkert kanon!/Anja

    SvaraRadera
  6. Halloj Monica,

    jag hoppas att allt löser sig illa kvickt. Men härligt att du kan sitta och trädgårdsdrömma i solen!

    kram kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...