Nu är hon äntligen här !

(Sorry, no English today...)

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!

(okänd författare)




När man får allt det där som ett barn kan önska sig...
så blir man som den här babyns storasyster.
En älskad och ljuvlig person som här hjälper mamma och pappa att baka, så att det finns nåt "gottis" att bjuda all släkt och vänner som vill hälsa den nya familjemedlemmen Välkommen!




Nybliven mormor till två :)

11 kommentarer:

  1. Åh, då får man säga grattis till en stolt mormor då! Vad ljuvligt med en sån liten goding, och storasyster verkar ju härlig hon med!

    SvaraRadera
  2. Monica, jag ligger här i stabilt sidoläge och grattulera....HippHippHurra
    Vilka bilder, vilken kort men härlig berättelse!!!!!
    Gillar, Gillar, Gillar
    Önskar dig, ditt nyfödda barnbarn och hela tjocka släkten bara det bästa på jorden.
    Bamsekram, Petra B.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Mysigt med bäbisar!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Grattis! Så roligt, kan tro att du myser nu. Hoppas mor och dotter mår bra.
    Jag skall bli mormor igen i juni och ser verkligen fram emot det.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Grattis till förnyad mormorskap!
    Ser riktigt härligt ut med en ny liten planta!/Anja

    SvaraRadera
  6. Grattis! Tyvärr kan jag inte läsa det som står under den första bilden! Det är bara en massa konstiga figurer. Troligen har du en textstil som inte min dator känner till!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  7. Nuuu kunde jag läsa den fina versen...tack! / Irene

    SvaraRadera
  8. Grattis till mormor! Visst är det en skön känsla och en fin titel :)
    På lördag kommer "våra små" till oss :)
    Kramen /Bea

    SvaraRadera
  9. Vilken jättemysig blogg du har, glad att jag hittade hit! Hit kommer jag att titta in fler gånger!
    /Monica

    SvaraRadera
  10. Så underbart. Grattis, mormor önskar farmor till två.

    SvaraRadera
  11. Grattis!
    En så söt och duktig bagerska.
    Och den lilla vill man bara snusa på :-)
    Önskar dig en fin helg,
    kram Trollmor

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...