Blommig fredag /Blooming Friday



Primulan är en självklar blomma den här årstiden. Jag blir så glad av de vackra färgerna :) och just de gula doftar så gott. Även de här skönheterna planterar jag ut i trädgården senare ...De blommar sen hela sommaren och nästa och nästa och.....
Kika in här för fler blommig fredag

I have to get some Primulas this time a year. The beautiful colours make me smile :)
and the yellow one smell so good. I´m going to plant even this beautys in my garden later ...They are flowering the whole summer and next and next and....

Have a look here for more blooming Fridays


Önskar dig en mysig Alla Hjärtans Dag
Happy Valentines Day


17 kommentarer:

  1. Nu påminner du mig om mina primulor ute i trädgårdan, fast än är det för tidigt...

    SvaraRadera
  2. Hej Monica!
    Tack för kommentaren hos mig förra fredagen.(Det är inte alltid jag hinner med att kommentera runt...)
    Ditt "tjingeling"
    är en sådan glad och värmande hälsning!
    Mmm. Primulor är fina, och jag har en hel hoper ute i rabatterna. Lätta att föröka är de dessutom, då det bara är till att gräva upp en klump och dela på rötterna.
    Ha en skön helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Åh, nu längtar jag också efter primula! Tack för tipset att plantera ut! Ha en fin blommig fredag!//Eva

    SvaraRadera
  4. Ah...så vårligt! Underbart vackert, det tackar vi för denna gråa vinterdag. Önskar dej en fin helg/ Tyra

    SvaraRadera
  5. Hejsan Monica! jag håller verkligen med dig om vivorna. Synd bara att de har, åtminstone hemma hos mig, en rätt kort blomning.
    Kanske har du något tips om hur förlänga blomningen (den ymniga blomningen)/Anja

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt att kunna släppa in våren. En vit primula köpte jag för någon vecka oh peppar.peppar är den ännu hyfsad.Har varit inne och kikat i din blogg om växter.Skall i vår göra en rosenhörna så det var intressant att läsa om dina rosor och så dina aklejor som jag älskar att ha i trädgården.
    Tack för din kommentar hos mig.Anita

    SvaraRadera
  7. Ååå, här var det härligt blommigt! Den gula primulan fick mig att tänka på de underbara gullvivorna som snart (ja, ganska snart iaf!) ska titta upp här o där i gräsmattan. De doftar också alldeles underbart... Längtar...

    Underbar blogg som jag ska kika vidare på nu, och drömma om trädgården...

    Ha en fin helg!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Oj,oj,oj vilken färgprakt du bjuder på idag!!Vilka härliga bilder du tagit av primulan.Inte visste jag att de doftar? Men det är väl samma som med gula tulpaner då.De doftar extra mycket.Hmmm, då får jag skaffa en gul primula.Jag älskar allt som doftar vår och påminner om det.:-)
    Hoppas det är bra med dig annars?
    Ha nu en underbar helg och en härlig Valentin!
    Kram till dig!/Karin

    SvaraRadera
  9. Så underbart fint. Vilken färg ....mmm .Så du menar att de överlever sen ute ? Inte illa. Kanske man skulle testa. Ha en trevlig helg . Lena/isis

    SvaraRadera
  10. Ja, de är verkligen en härlig blomma, en doft av vår! Har också planterat ut ett par gånger, men problemet för mig är att hålla liv i de små rackarna tills det går att plantera ut dem, det lär ju dröja nu, och nu har jag en sån fin rosa som jag gärna vill spara...men de vissnar ju rätt fort inomhus..har du något tips?

    SvaraRadera
  11. Urläckert! Älskar vivor. Vilken trevlig hemsida du har!

    SvaraRadera
  12. Prima primulor som är så blomvilliga och tidiga - man blir verkligen glad av dina bilder.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker "bukett" Primulor, en fröjd för ögat :)
    En skön Alla Hjärtans Dag till dig med! Kram /Bea

    SvaraRadera
  14. i love primulas and these are hot shocking colors, my favorites.

    SvaraRadera
  15. Så söta! de är, Primula. Undrar för mig själv varför jag inte har köpt något än? Visst hade de varit fina på köksbordet :)

    När min Tallmyrten ger upp, då blir det Primula, det får räcka med ett skötebarn ;)

    Ha en skön helg, kram :)

    SvaraRadera
  16. Hmm.. de är så söta o fina.. jag har köpt flera stycken, men jag har lite svårt för att få dem att klara sig, en slängde jag (ångrar mig) en står i väntan på uteplantering i uterummet och ser faktiskt lite piggare ut där det är lite svalare. För visst är det så att man kan plantera ut de små raringarna? Nu pryder nya mitt köksbord... ja det är så fint och dina var som massa små solar.. mums.. Ha en mysig helg..Kram/moa

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga gladfärger! Ha det gott! Och grattis till hjärtat!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...