Blommig fredag /Blooming Friday




Konstigt att man alltid hamnar bland blommorna även när man ska handla mat ...:) Den här söta vita Campanulan hittade min korg i dag när jag handlade och den passar utmärkt i tekoppen som det gått en flisa i. Jag brukar plantera ut dem om de överlever tills det är dags. Hittills har det bara varit den blå varianten och de är så söta i rabatten :)
Kika in hos Katarina för fler fredags blomster

/ Is´nt it strange that you always land at the flowers corner where ever you go:) Even in the foodstore ... and this cute white Campanula just landed in my basket today. It looks nice in a broken teacup. If the Campanula is still alive springtime, I use to plant them in a flowerbed. I´ve never had the white one before, just the blue :)
Have a look at Katarina for more flowers


Trevlig Helg / Have a nice weekend



17 kommentarer:

  1. Så söt den var! Klart att den vill följa med dig hem :) Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  2. aloha,

    what a beautiful photo of your blooms today, they are stunning...thanks for sharing and have a great friday!

    SvaraRadera
  3. It is very pretty and looks very attractive in the tea cup. What a good idea!

    SvaraRadera
  4. Livsbejakande!!
    Söt!
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Så söt. Hade den funnits här när jag handlade hade också jag haft en! Fick nöja mig med en vit Primula.Inte så tokigt det heller. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jag undrar vad det är för fel med alla växter som hoppar ned i korgen så där........Känner igen problemet ;-)
    De är jättesöta campanulorna, men ute får de inte vara ifred så jag har gett upp dom. De är inte riktigt lika söta när de är uppätna!!

    Ha en fin helg! Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vårligt vackra och njutbara blomster är precis vad vi behöver just nu.. Kram och ha en härlig helg..Moa

    SvaraRadera
  8. Vilken tur för dig att den söta campanulan ville följa med dig hem!

    SvaraRadera
  9. Ja, den var verkligen jättefint! Konstigt... sådana finns inte i vår mataffär :)

    Ha en fortsatt skön helg =)

    SvaraRadera
  10. Så sant så sant, man hamnar alltid där av nån underlig anledning..=)

    SvaraRadera
  11. Inte alls förvånansvärd att hamna bland blommorna och plantor när man mathandlar FNISS, närmare sagt helt logiskt för oss eller hur.
    Kram och trevlig söndag, Petra B.

    SvaraRadera
  12. Du ska veta...jag springer snabbt förbi..Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  13. Det är verkligen kul att känna igen sig i beteendet hos andra trädgårds människor. Jag är precis likadan, även om det inte blir köp varje gång så nog skall jag dit och titta.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  14. Ohh, de är så gulliga, Campanula i blått och vitt.Va mysigt att du skaffat en sådan!:-)Nu vill man ha in så mycket blommande och vårlikt som möjligt tycker jag.
    Kul att du vill vara med i min tävling!
    Ha en riktigt fin dag!
    /Kram Karin

    SvaraRadera
  15. Visst e' den söt den vita!Och så vackra bilder du har tagit då! Undrar hur många vet om att campanulan går att plantera ut - den är härdig.

    SvaraRadera
  16. Vacker blomma och vackert fotat! Gillar speciellt de två sista bilderna, gillar när man väljer ut en blomma och fokuserar på den!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...