Månadsbild januari 2010 / Picture of january 2010



31 januari
I år tänkte ge mig på att dokumentera samma vy från trädgården varje månad. Förra året var det många bloggare som hängde på ett sånt tema och jag tyckte det var en sån bra och kul idé, men kom aldrig till skott att hänga med...:)
Jag har valt vyn över vår damm. Den första bilden är tagen för ett par dagar sen med ca -7 grader och solstrålar som försöker tränga sig igenom molnen. En härlig dag! Så här mycket snö har det inte varit någon gång sen vi flyttade hit 2002 och maken har grävt gångar i hela trädgården...:) Håller tummarna för att dammen inte bottenfryser och att fiskarna överlever kylan. I dammen finns en "sockerbit" för syre och även en doppvärmare.

31:th january
This year I´m going to document the same viewe from my garden once a mounth. 2009 there was many bloggers who had this theme and I thougt it was a very good and fun idea, but, for me, it never happend to join...:)
I´ve chose the view over our gardenpond. This picture is taken a few days ago. It´s -7 degrees and the sun is trying to shine true the clouds. A beautyful day! It have´nt been this much snow since we mowed here 2002 and my husband has dug some passage through the garden ...:) Hold my thumbs that the fiches make it this cold winter.





10 kommentarer:

  1. Hej Monica!
    Det blir spännande att följa din månads bild.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Gillar idén med månadsbilder.
    Var så trött på snön idag att jag missade ta bilder i trädgården.
    Satt mest med hinkarna och leran.
    Trevlig kväll, Petra B.

    SvaraRadera
  3. usch för att vara fisk nu! ;) I dag har vi bara -9 men det snöar så tja, det är bara att gilla läget :)

    Ops, jag har glömt att köpa frö till jätteverbena!! Måste ta en tur till trädgårdsbutiken i morgon, praktvädd är också fint... hmmmmm :)

    Ha en bra vecka, kram :)

    SvaraRadera
  4. ska bli spännande att få följa med dig under året. själv kör jag den 3e i varje månad. Fattade aldrig att det var ett gemensamt datum.

    SvaraRadera
  5. Månadsbilden och själva grejen är en jätte kul ide. Själv har jag gått och funderat var jag ska ta den...och missade hela januari...nu är det väl försent.
    Gillar din blogg med ditt växtarkiv!
    Startade en hemsida på prov för samma ide, men den går ut om tre månader. Blir nog att jag tar efter dig om det är okej.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jo jag tror att många fortsätter med Månadens Bild fast i sin egen tappning..precis som du
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  7. Vad med snö vi har fått i vinter... Det ska bli spännande att följa din trädgård!

    Jag passar på att tipsa om tävlingen på min blogg där du kan vinna biljetter till Trädgårdsmässan i Älvsjö den 8-11/4.

    Må så gott! Kram C

    SvaraRadera
  8. För det första måste jag ge mina komplimanger för din otroligt vackra blogg.
    Fina rubriker, åskådligt, vackert, läckert....ja, allt!
    Vad roligt det måste vara att kunna göra det så fint på sin hemsida.
    Vinjtern vill jag inte snacka om....hm....det snöööööar....¨!/Anja

    SvaraRadera
  9. Tack sötaste för hjälpen!! I vissa lägen kan det lilla GE sååå mycket!!! =)

    Stor kram Malin ♥

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vill bara säga att jag blir glad av att se ditt leende på din bild.
    Ha det gott.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...