Längtan och Award / Longing and Award


Jätte skoj ... :) Av Gudrun med bloggen Gudruns Keramik och Bea med bloggen Daggdroppen har jag fått en Award med tillhörande utmaning att berätta sju saker om mig själv ...Tack så mycket. Vad gulliga ni är!
Så här kommer det några avslöjanden :)
/ Love this! Award for me ...??:) Gudrun with the blog Gudruns Keramik and Bea with the blog Daggdroppen has given me this award with a challenge to tell you seven things about my self...Thank´s very much. You´re so sweet!
OK, here are some ...



1) Sen snart två månader tillbaka är jag arbetslös för första gången i mitt liv och svingar mig ut på arbetsmarknaden...
/ It has gone almost two mounth sins I became unemployed for the first time in my life and I`m been forest out to the labor market...

2) Häromdagen fick jag instruktioner på gymmets maskiner hos Friskis och Svettis. Nu ska det väl ändå bli av ...!
/ The outher day I get some instructions at the gym machines with Friskis and Svettis. Now I´m going to start ...!

3) Är snart mormor till två ...:)
/ Soon I´m granny for two ...:)

4) Kommer nog att köpa ett par påsar frön av bl.a. Penséer, fast jag vet att jag inte är så bra på att få frösådder att bli plantor :) Man blir som sagt så inspirerad av andra här på bloggen och nu är det tidiga frösådder lite överallt.
/ I think I´m going to by some seeds anyway... Even if I know, I´m ususally dont´t manage to get some plants out of them :) You know, inspiration from outher bloggers and early sowing everywhere.

5) Färdigkaklat! Är mycket nöjd med hur badrum och gästtoalett blev efter vattenskadan :)
/ Ready! I´m very pleased with our "new" bathroom and guest toilet after the waterdamage. It´s all in tile now.... :)

6) Njuter fortfarande av att jag klarat av det årliga besöket hos tandhygienisten...:) och inga hål!! Nu dröjer det ett år till nästa gång.
/ Still happy that the dental hygienist have done her job for this time :)...and no cavitys!

7) Trivs bäst hemma och framförallt i trädgården där jag vill ha allt :) Planerna finns i huvudet inför säsongen. Vad som blir av är en annan femma :)
/ There is no place like home...and specially in the garden, where I want everything:) The plans is in my head for the season ...we´ll see whats been done :)

Eftersom det finns så många härliga bloggare, så ger jag den vidare till dig som finns i min blogglista och känner för att anta utmaningen :)
/ There is so many fantistic bloggers, so I give this challange further to you, who is in my bloglist and feel like take up this gauntlet :)



Som alla andra trädgårdstokar, längtar jag till våren och så fort det blir lite mildare väderlek (tremometern har visat drygt nollan nu några dagar) så börjar det rycka i tädgårdstarmen. Var i växthuset häromdagen och "städade" bort lite visset och så tog jag in lite pelargonblommor som hamnade i en vas...
Tulpaner kan oxå ge en liten föraning om våren :)
/ As everybody else, who spend most of the time in the garden, I´m longing for spring. Specially when the the thermometer register 0. Immediately you want to start whit this or that...I was in my gardenhouse the outher day and "cleaning" up some faded leaf and some flower of the pelargon landed in a vase inside the house ...
The Tulips give us a presentiment of spring to :)




Ha en bra vecka! / Have a nice week!

7 kommentarer:

  1. Hej Monica
    Visst längtar man till våren. Idag hade vi ochså noll grader och riktigt blåsigt men nu har vi tre minus . Men förhoppning om stundande tider finns ju,
    Mitt drivhus går inte att komma in i ,det är så mycket snö framför dörren.
    Det är ju lättare att gå in i arkivet och plocka fram lite somriga bilder:o)

    Ha det riktigt gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jag, som har tandläkareskräck, förstår hur glad du är efter besöket där;O)
    Längtar också ut till trädgården, speciellt efter denna kalla och blåsiga helg. Kram, Petra B.

    SvaraRadera
  3. Tack för att du tog dig tid med utmaningen! Kul att läsa dina rader och visst är det mycket vårkänslor och frö-tankar som råder på många bloggar just nu, men du, det är säkert värt ett försök med sådder :)
    Håller tummarna att det lyckas!
    En bra vecka till dig med!/ Bea

    SvaraRadera
  4. Vem längtar inte till våren! Även om jag för en gångs skull tycker det är rätt ok med januari. Jag som brukar deppa ihop januari-februari klarar mig riktigt bra! Har kanske äntligen fattat att dom månaderna finns även om man önskar att dom inte gjorde det;-)
    Kul att läsa dina avslöjanden! Lycka till med träning, jobbsökande och annat! Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få läsa lite mera om dig:) Liksom du längtar jag till ljuset och våren. Nu har kylan släppt greppet om oss så nu får man nästan vårkänslor när det droppar från istapparna...men,men, det är ju flera vintermånader kvar.
    Lycka till med jobbsökandet! Det verkar ju ljusna lite på arbetsmarknaden.
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Hej Monica!
    Va kul att läsa lite mer om dig!:-)
    Vilka fantastiska blomsterbilder jag möts av här hos dig!!Headern är underbar!Och tulpanbilden är alldeles ljuvlig med sin pastelliga färg. Det finns inget som tulpaner och den underbara doft den avger som får mig så att få vittring av vår.Och knastrandet i bladen.Uhhmmm!

    Jag är lite som du när det gäller frösådd.Jag har inte så goda erfarenheter av det så jag brukar köpa blommor som är odlade och liksom är på säkra sidan för att inte dö innan våren riktigt kommer.Fast i år skall jag så luktärter för femtielfte gången och se om jag lyckas denna gången med dem.Har aldrig lyckats ännu,fniss.De är ju så ljuvliga och jag brukar inte hitta dem i handelsträdgårdarnas utbud.
    Ha en riktigt skön helg, och skäm bort dig själv lite:-)/Kramar Karin

    Pssst. Tack för dina så söta små kommentarer hos mig nu och då. Jag blir såå glad!:-))

    SvaraRadera
  7. Hej Monica!
    Det är faktiskt lite kul att läsa dessa sju sannigarna. Jag har läst i många olika bloggar och det är intressant hur olika vi är när vi prioriterar sju saker om oss själva! Men, det är alltid lika roligt att läsa "sanningen"om bloggvänner oavsett hur man prioriterar att berätta om sig./Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...