Fototriss / Photo triplet

Veckans tema är... KLARA, FÄRDIGA, GÅ...och det känns verkligen så för mig när jag står där i Ulriksdals växthus och tittar på väggen av fröpåsar.

/ Theme of the week ...READY, STEADY, GO...and that´s how it feels, when I´m standing in front of the wall with all the seeds, at Ulriksdals gardenhouse.


Hmmmm...där är jätte Verbenan som jag så gärna vill ha och så den söta Rosenskäran och ...:) Ja, så står jag då där i kassan med fröpåsarna i handen.
/ Hhmmm...there is Verbena ...I like! and the cute Cosmos bipinnatus and so on...:) Oops, suddenly I´m at the cachdesk with the packets of seeds.


Såjord inhandlas och såbyttorna tas fram ...Verbenan ska sås tidigt om jag förstått det rätt så de fröna är i jord nu. Hoppas, hoppas att några gror i alla fall :) De andra fröna väntar jag lite med. Det står att de ska förodlas i mars-april.
/ Ok, then I have to bay soil and find the pots to saw in...The seeds from Verbena is first in the soil. I hope, at least, some of them will grow. The rest of the seeds have to wait to mars...




Kika in hos Helena och titta på fler trissar.
/ Drop bay Helena and se more Photo Triplets.



8 kommentarer:

  1. Åhh..här är du startgropen ser jag :)
    Jag tror att jag väntar ett tag ännu, bortsett från några perenner och en pelargonfröpåse, så då är man snart igång egentligen, men kul!
    Fina val du gjort!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  2. Hej Monica!
    Så härligt att planera sommarens blickfång och glädje.
    Egentligen är det en mysig tid nu när man bara drömmer och längtar.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt! Jag ser att vi har gjort en del lika inköp ;-) Tog ut mina verbena-sådder från kylskåpet igår. /Anette

    SvaraRadera
  4. Det ska börjas i tid...och visst kliar det i trädgårdsfingrarna...men lite till får det vänta här i Sennan...
    må SÅ gått..Maria

    SvaraRadera
  5. Då har du kommit längre än jag ;O) Jag sådde bara få än så länge, vill inte att de blir långbenta igen. Varmkram, Petra B.

    SvaraRadera
  6. Härligt! Bara den milöjn lockar väl:)

    SvaraRadera
  7. Ups.. jag måste nog kommigång med detta känns det som.
    Tack för påminnelsen.
    annika

    SvaraRadera
  8. Klara, färdiga, gå. Då är tydligen odlingssäsongen redan igång. Bra tolkning av veckans tema.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...