Snön faller // Snowfall


Trodde inte att det skulle komma någon i år....men nu snöar det som bara den:) Härligt med en stunds vinter och det är bäst att dokumentera så att man har svart på vitt att det kom lite, även denna vinter. Den ljuvliga, goa ungen som är mitt barnbarn blev överlycklig i går när hon fick känna på snön och ringde till sin mormor på eftermiddagen för att försäkra sig om att jag hade sett att det var alldeles vitt ute :)
/ Did´nt think we should have some this year...but just now it´s snows a lot and it´s all white outside :) It´lovley whit a little bit of winter and I had to document...You never know when you see the snow next time. Keep my fingers crossed, that the snow is here to stay at last over Christmas... Yesterday my grandchild give me a call, just to make sure that I´ve seen the snow :)


Nu får nog körsbärsträdets knoppar hejda sig lite för nu väntas det ju lite kallare väder...
/ The Cherrytree had to slow down a bit I think. The weather going to be coulder from now. At least that´s what they say ....


Inomhus står snitt Amaryllisen jag köpte förra veckan i full blom. Köpte inga lökar i år utan bestämde mig för att köpa stänglar på Hötorget i stället...
/ Indoors the Amaryllis is blooming beautyfully. This year I did´nt bought any bulbs just cuttingflowers at the Hötorget in Sthlm. Love them ...



9 kommentarer:

  1. Oj vilket vitt paradis!
    Härnere regnar det idag, SNYFT.
    Kram på dig, Petra B.

    SvaraRadera
  2. Vackert med snö har vi även hos mig med och äntligen blev det lite ljusare.
    Underbar Amaryllis med vackra färgteckningar ,ed lite polkagris känsla :)
    Ha det gott! Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Hej Monica
    Visst är det fint med snö. Allt blir så ljust och fint. Det känns varmare också fast vi har minusgrader.

    Hoppas att det ligger kvar åtminstone över Jul.
    Vilken fin amaryllis. Min har också börjat slå ut. Den är röd med vit mitt.


    Ha det gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra amaryllisar, superfina, har aldrig sett den varianten förut.
    Så gulligt med ditt barnbarn, för dem är det så fantastiskt när snön kommer.
    Ha det gott,
    kram

    SvaraRadera
  5. Gjorde likadant som du med amaryllisnen som du, inga lökar utan bara på snitt.

    Så sött att ditt barnbarn ringde. Mina pojkar är sååå lyckliga av allt det vita!

    SvaraRadera
  6. Ja, visst är det som att uppleva allt igen genom barnbarnen. Underbart. Då är snö fint!

    SvaraRadera
  7. Även hos mig faller det snöflingor i sakta mak och temperaturen ligger på minussidan.
    Det är en nåd att stilla bedja om: Snälla, där uppe! 20-30 cm önskar jag som vintertäcke åt mina småttingar! Skall det vara så himla svårt att ordna?!;))!/Anja

    SvaraRadera
  8. Hej Monica!
    Vilka vackra vinterbilder du visar! Visst är det härligt med en portion snö som bäddar in omgivningen lite vackert? Så gulligt av ditt barnbarn att ringa för att verkligen försäkra sig om att du sett att det var snö ute, fniss.Barn är då för härliga!
    Jag ser att du köpt nästan samma slags amaryllisstänglar som jag har en lök utav.Härligt polkagrisfärgad.
    Hoppas din dag blir fin och att du mår bra trots den tråkiga uppsägningen.Sånt känns. Hoppas det hela löser sig till det bästa för dig. Njut av julen nu i alla fall!;-)
    STOR KRAM /Karin

    SvaraRadera
  9. Hej o Hå från Sennan
    Vintervitt o kallt vi har
    Hoppas Julen inte blir bar
    Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...