Hej, du som kikar in till mig ibland ...

/ Sorry, no English this time...


Jag vill bara ge ett livstecken ifrån mig, så du inte glömmer bort mig :) Tiden räcker inte till för några inlägg just nu....men jag "stjäl" till mig lite tid ibland för att kika in till andra bloggare, även om jag inte alltid lämnar någon hälsning:)
Vattenläckan står fortfarande för en otrolig röra i vårt hem och det är fortfarande klinkers och kartonger om vart annat i större delen av huset. Jag försöker plocka och sortera men har gett upp hoppet om att få allt klart till jul:(
Det ena ger det andra och nu har jag börjat röja på vinden oxå. Har bestämt mig för att mycket ska säljas på 'bakluckeloppis' under sommarhalvåret, så nu sorteras allt och läggs i lådor som jag märker noga. Jag har även bestämt mig för att förvandla två IKEA skåp i valnötsfanér till vita skåp. Det tar sin lilla tid och än så länge har jag slipat, tvättat med målarsoda och sen med vatten och i går grundmålade jag. Får satsa på att måla första lagret med lackfärgen i morgon (tis.) då jag slutar jobbet liiiiite.... tidigare.
Sen vill jag ju hinna med att binda kransar och pynta lite till advent som ju närmar sig med stormsteg...får se vad jag hinner. Åsså vill jag göra mina egna julkort. Det var så himla kul att göra förra året så det vill jag göra i år oxå.
Må så gott och vad kul att så många gillade min tulpan tapet:)



12 kommentarer:

  1. Hej och tack för livstecknet! Är du lite tidsoptimist Monica? Det verkar som om du har MASSOR att göra fram till jul i alla fall. Hoppas det löser sig med vattenskadan så det blir lite mer färdigt. Ta det lugnt nu........man kan köpa färdigt pynt och det finns ju fina kort också ;-) Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Rolig läsning om allt du har för dig innan jul, så ska det låta.
    Ojojoj, det där med vattenskadan dra ut på längden förstår jag.
    Jag önskar dig en riktig mysig pysseladvent. Må så gott, Kram, Petra B.

    SvaraRadera
  3. Men se där är du, undrade just om du hade lämnat bloggen!
    Oj, så mycket på gång hos dig och förstår att du har händerna fulla.
    Hoppas att du hinner pusta ut lite ibland, det är ju snart tid för glögg och pepparkaka ;)
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  4. Ojoj, det verkar vara mycket omkring dig nu. Jag har också svårt att hinna med bloggandet med heltidsarbete, studier och husrenovering. Varför ska man hålla på med allt samtidigt tro;)
    Sköt om dig!
    Kram NInni

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig.... ja, inte med vattenläckan förstås som måste vara skitjobbigt nu innan jul, men med att vilja - och att känna att tiden inte räcker till för allt. Har nästan känt en stress/press och hade ett allvarligt samtal med mig själv, där jag med hutande pekfinger sa att jag får faktiskt välja bort vissa saker! Och faktiskt så lyssnade jag på mig själv ;) Bestämde mig för vad jag skall fokusera på just nu och kom fram till följande; jobba, laga middag hemma inkl lunchlåda, träna för att hålla tennisarmbåge och axlar i form (lite kondition på köpet för att orka mera), och hinner jag - så blir det pyssel och bloggeri. Jamen du vet....... Hoppas det ordnar sig för er "oordning hemma" och att du får lite tid till det roliga också. Må gott :)

    SvaraRadera
  6. Oj, det låter som du har mycket omkring dig just nu -ta inte ut dig för mycket bara! Då blir du för trött för att glädjas åt julen...Men jag förstår dig, man vill så mycket ibland....
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Tänk vilken skadavatten kan göra...tråkigt att det inte hann bli klart före jul. Fast åandra sidan kanske du inte hade börjat rensa på vinden...
    Julkort har jag provat att göra i år och det var jätte kul! Man vill verkligen pyssla den här tiden fast det är så mycket annat att göra. Ha det gott bland klinkers och lådor!

    SvaraRadera
  8. Mamma! Och mitt i allt gör du så mycket för oss. Tack snälla du för att du kom hit i lördags så vi fick lite ordning i källaren. Säg till om du vill ha hjälp. Jag kanske inte kan göra något om vi vill ha kvar bebisen i magen tills efter jul men Stefan kan nog hjälpa till. Kanske kan han hjälpa Kent så badrummen hinner bli gjorda? Kram

    SvaraRadera
  9. Visst e livet så...man vill hinna allt...men så kommer man till en fas...när det blir dags att bromsa in...så ta det med ro...vi finns här och ser när du skriver...
    Maria

    SvaraRadera
  10. Du, det var inte lite du har för dig - och samtidigt dessutom. Duktigt!

    SvaraRadera
  11. Det låter inte som det roligaste göra just nu, så här i adventstider!
    MEN, som några har påpekat så finns det mesta färdigt att köpa - det viktigt att lära sig att hushålla med krafterna och prioritera vad som är viktigt.
    Ha det så gott!/Anja

    SvaraRadera
  12. Ta det lugnt allt kommer att ordna sig så småningom. Julen kommer i vilket fall som helst om än inte allt är i topptrim.
    Köp färdigt ock gör det du helst vill göra så att du inte är alldelens slut när allt är klart.


    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...