Jag började i våras... :) / I started in spring.. :)


De här egenhändigt gjorda formarna har jag visat förut. Jag var så nöjd med dem och har gjutit ett hjärta tidigare i hjärtformen. En dag i våras plockade jag fram alla gjutar attiraljer och satte igång.
/ I´ve done this forms by my self and I was so pleased whit them. I´ve used the hartform erlier... It was spring and I tok out all the equipment to do some concreting.


Nu var det äntligen dags att prova pumpa formen och det skulle även bli ett hjärta till. Det jag gjutit tidigare har blivit present till en kompis som gått i pension :)
När det gått några dagar och det var dags att öppna formarna så visade det sig att formarna inte höll :( När jag skulle ta isär formarna så gick den ena halvan i kras och nu har jag bara halva pumpan och hjärtat kvar. Får hitta något annat sätt att göra formar....
Trots att jag fyllde och fyllde och skakade och skakade, så blev inte pumpa formen helt fylld med betong. Pumpan saknar ena halvan liksom...Nu, för ett par veckor sedan fick jag äntligen dit det lilla skaftet också. Jag är ganska nöjd ändå :)..och hjärtat blev bra. Jag kan ju ha pumpan lite nergrävd någonstans....
/ At last I should try the pumkinform and I should even do hart nuber two. The one I did before I gave away to a freind. A few days later it was time to have a look....unfortunately the forms break, and now it´s only half a pumkin and hart left :( I have to find anouther way to do forms....
Even though I fill and fill and shake and shake, I did´nt be able to fill upp the whole pumkinform whit concrete. So the pumkins botom is like ...missing. A couple a weeks ago I finaly get the pumpkin as ready as it could be and I´m almost pleased :)



Jag fick även till ett par fina fågelbad a´la rabarberblad och några tavlor som jag blev jättenöjd med :)
/I even did a par of birdbath a lá rhubarb and some pictures that I was very pleased of :)






13 kommentarer:

  1. Hej!
    Men så duktig du är med betong! Fina alster!! Lite synd på pumpan, men snygg form på pumpan och lilla skaftet är sött ;)
    Kanske den går att reparera?
    Ha det riktigt gott! Kram / Bea

    SvaraRadera
  2. Snyggt Monica!!
    Vilka saker du gjort. Blir nyfiken på hur du gjort formarna...har missat om du haft inlägg om det.Vill du dela med dig? Som du vet gillar jag gjutning också:)
    Fina höst färger det är hos dig. Det mesta känns ganska grått här och visset. Gillar LindaLundas gjorda drake:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Pumpan ....helt "lysande"
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  4. Så snygga saker du har gjort! Fågelbadet är jättefint och varje sommar funderar jag på att göra ett själv............och så vips är sommaren slut.....
    Gillar dina tavlor också. /Anette

    SvaraRadera
  5. Betongpumpan blev ju KANON! Hur i hela friden gjorde du detta! Jag blir ursugen på att prova!!!
    Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  6. Så fina betongalster!
    Hoppas att huset är färdig nu?
    Har ni kunnat flytta in igen?
    Trevlig helg, Petra

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Vad läckert....kan inte vara helt lätt att få pumpan så fin, verkligen snyggt...Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  8. Vad fina betongprylar. Pumpan blev ju kanon fin!

    Ha det gott! Camilla

    SvaraRadera
  9. Vad fint du gör! Har ofta funderat på det där med formar. Det borde finnas ett enkelt och hanterligt sätt att göra det på. Har för mig att det finns som en plastmassa man kan pensla på. Gillar också att gjuta.

    SvaraRadera
  10. Kära nån så vacker blogg!Hit återvänder jag!/Anja

    SvaraRadera
  11. Måste lämna en kommentar till om dina fina betongalster. Vilken fantastiskt fin pumpa! Men hur har du burit dig åt (jag har aldrig prövat ännu att gjuta)?
    Och de där plattorna med stenmotiv - helt otroligt vackra! Du kanske kan skicka till mig också - jag har också gått i pension ;)))!/Anja

    SvaraRadera
  12. Vad du är duktig! Pumpan blev ju jättebra!
    Jag har tänkt testa att gjuta i betong men ännu aldrig gjort det.
    Må så gott!
    Kram NInni

    SvaraRadera
  13. Jättefin! pumpa.. =)Jag gjorde en men hade hösnnät som stomme- tog tid o blev inte så fin som din! / kram åsa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...