Nästa fas ... / Next step ...


Fyra veckor med byggtorkar och ett irriterande ljud har vi genomlidit, sen ett rör i toaletten gick sönder. I dag är torkarna borta och det känns såååå... skönt:) Hoppas man kan sova lite bättre nu när det blir tyst igen. Inte nog med att man haft det irriterande ljudet i öronen hela tiden. Hemmet är ju sönder plockat och alla saker är magasinerade någonstans. Jag vet inte ens var.....Nu hoppas vi att nästa fas med hantverkarna, som ska återställa vårt hem, ska ta fart genast.
/ Four weeks since the waterleak and the building drier who makes a horribly noise, is gone, at last. Hope I can sleep better at night now... Our home is´nt what is use to be. A lot of our things was taken away and stored up somewere. I do´nt even know where...Next step is to wait for the craftsman to start rebuilt our home...


Vilken tur att september varit en härlig månad med sol och faktiskt riktigt varm. Då har ju trädgården bjudit på mycket blomsterprakt länge. Den här ringblomman nedan, fångade jag på bild förra helgen. De har växt i en av pallkragarna i grönsakslandet, tillsammans med sallad. Det var ett fint par och när salladen var slut (sådde bara en omgång) så har ringblommorna fått pryda pallkragen i ensamt majestät.
/ I´m glad september has been a great mounth, with a lot of sunny and warm days. The garden is happy to and I can enjoy flowers that still flowering, like this Calenduleae. I photographed this one last weekend.


Härom helgen fyndade jag ett par jättefina pilkorgar för 12 kr st på Coop. Den ena fyllde jag med vit ljung, den gulliga violen (som jag inte minns namnet på:), en lien höstaster, vinterkål och så några av mina egenodlade prydnads pumpor. Färgprakten gör mig glad när jag står i köket och ser den på bordet ute på altanen.
/ I make a real bargain a couple of baskets at Coop forum and in one of them I planted white Calluna, the cute viola (don´t remember the name), Symphyotrichum, winter Brassica an also a couple of my own culitvate pumpkins. The colours makes me happy every time I look out of the window. I put the basket at the table at the terrace.



6 kommentarer:

  1. Skönt att det går framåt iallafall.
    September har nästan varit finare än sommaren. Fint du fångat ringblomman. Här har också planterats lite höst fägring.
    Ha det gott och ge inte upp när det känns tungt!
    Tänk på så fint det blir när det är klart:)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att hantverkarna äntligen kan sätta i gång.
    Håller tummarna att det går fort nu. Hösten är verkligen helt underbart. Vad du trollar med dessa fina bilder, härliga blommor.
    Ha en fortsatt skön höstvecka, Petra

    SvaraRadera
  3. Verkligen trist att tvingas genomlida ett så stort renoveringsskede som är påtvingat av skadan, men hoppas byggjobbarna kommer snart och du får ditt hem i ordning snart.
    Tur att du har den vackra höstkorgen att vila ögonen på, så vackert i den vackra lila färgtonen.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att det är på väg åt rätt håll med bygget! Det är så jobbigt sånt där och ditt problem var ju verkligen enormt. Vi hade en extra-varmvattenberedare provisoriskt inställd på golvet i tvättstugan i två veckor när vår panna gått sönder.......usch, vad det var jobbigt! Men det var skönt med varmvatten för vi fick vara utan det nån vecka först...
    Härligt med lite höstplanteringar. Igår hjälpte maken mig att plocka bort de stora sommarkrukorna. Jag har ju så ont i ryggen så jag har inte kunnat lyfta dom......skönt att bli av med "skräpet".
    Ha det så fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Så fint du gör. Så billiga korgar skulle jag också velat fynda.Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Lycka till i min tävling - kul att du e´med!

    Lena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...