Höstblommande Klematis / Clematis blooming now

'Mevrow le coultre'


... är en klematis med stora vita blommor och den blommar som bäst just nu. Jag planterade den förra våren och i år höll jag på att gräva upp den för jag trodde att den inte klarat vintern. Jag såg inte ett spår av den förrän till midsommar....men då var jag och petade lite där jag satt den och ...YES, där var de små skotten! ... och jag log hela dagen :) Nu är den en praktfull planta med massor av blommor.
/ ...is a clematis with big white flowers and blooming now. It was planted spring last year and this spring I was on my way to take it up again. The plant did´nt show up and I thought it died during the winter. Midsummer, and still no trace...but then suddenly, YES there it was! ...and i was smiling the whole day :) Noe it´s a magnificent plant with a lot of flowers.




6 kommentarer:

  1. Visst, de är lite underliga klematisarna. De kommer o går som de vill, i alla fall i början. Tur att du inte hann gräva upp den!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken tur att du inte grävde upp den i våras. Vad jag fattar så är klematis lite nyckfulla. Jag har aldrig tur med dem :( Men men jag får ge mina några år till...


    Kram C

    Trädgårdsliv & Design

    SvaraRadera
  3. Hej va skoj att höra av dej..Ang hur man gör:lägg upp en bild..i mitt fall 1024x768..lägg på en "platta" som stämmer till din bredd..min platta e 800px..centrerat på bilden..
    Plattan har jag gjort av en bild på betong som sedan dämpats ner.. tillsatt pilarna..färdigt
    Hör av dej om det inte funkar
    Maria

    SvaraRadera
  4. Hejsan Monica! Vad fint det blev vid din planteringshörna, verkligen snyggt. Önskar dig en skön helg/Eva

    SvaraRadera
  5. Så mycket roligare nu när den blommar så fint:) Tur att man kan låta bli ibland;)

    SvaraRadera
  6. Måste erkänna att jag inte äger en enda klematis....men det är på G.
    De är så vackra. Min svärmor har flera olika och de blommar hejdlöst vackert. Men nu när jag kommer att få mycket rabatt och mycket spalje så finns det nya platser att plantera på.
    Ha en bra dag /Rosie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...