Höst = skörd / Autumn = harvest


Nu skördar vi Björnbär, morötter och plommon.
Morötterna blev inte så stora i år. Tror att det kan bero på att jag sådde ring-blommor mellan raderna med morötter. Det blev nog lite trångt... Plommonträdet ger inte lika mycket frukt som förra året men björnbären däremot dignar av jättegoda bär!
/ Time for harvest and there´s blackberry, more than ever and there´s a small harvest of plums and carrots.



Prydnadspumpans frukter börjar bli klara. Det är första året jag provar den och jag tycker att den är väldigt dekorativ så den får växa i min trädgård nästa år igen :)
/ The pumpkin for decoration is also ready to be picked. It´s the first time I have it in my garden and I love it.


I växthuset har vi för länge sedan skördat den sista gurkan men tomaterna vill inte mogna...fattar inte varför. Druvorna smakar bättre än någonsin och chilin ger stora härliga frukter :)
/ In the greenhouse the last cucumber has been picked long time ago but the tomatoes does´nt want to bee red....I don´t understand why. The grapes taste nicer than ever and the chili give us big wonderful fruits :)


Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm......yammie!


9 kommentarer:

  1. Vilken fin skörd du fått! Inget går upp mot hemodlad gurka och tomater.
    Ha en skön vecka!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om små morötter och dåligt mognande tomater mm. Det är ett märkligt år. Jag tror det varit för mörkt i regnet och för kallt på försommaren.

    SvaraRadera
  3. Åhh...så mycket gott du kan skörda! Samma här, tomaterna fick bladmögel, morötterna spricker osv...tänk, på våren har man stora förväntningar och sen när det skall summeras blev det inte hälften av det man tänkt!
    Ljuvliga bilder!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder Monica, även här skördas det för fullt.
    Höstmörkret gör sig verkligen påmind, dagarna blir kortare.
    Ha en underbar dag, Petra

    SvaraRadera
  5. Fin skörd! Prydnadspumpor har jag försökt ett år, fast det gick inte så bra. Tomaterna var riktigt sena i år hos mig med. Skördade dom första sent i juli. Fast jag kan plocka färska tomater än, även gurkan kom sent i år och dom finns i massor än. Kanske beror det på för få soltimmar i sommar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket gott du har i trädgården! Har du några tips på vad man kan göra med chilifrukterna? Jag har massa olika sorter nu men vet inte riktigt vad ja ska göra med dem?!

    Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Camilla - Jag brukar torka mina chilin och sen förvarar jag dem i en burk. Har mycket kvar från förra året och de används ofta.
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  8. Oj Chili!
    Berätta gärna hur de smakar, måste vara jätte starka. Är de svårodlade? Behöver de vara i växthus?

    SvaraRadera
  9. Hejsan! Ingen dålig skörd du har fått, och mer är väl på gång kan jag tänka. Det ser verkligen fint ut. Själv har jag precis rensat trattisar har lagt dem på torkning. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...