Hallllloooooo.....

'De é mycke nu.....' Halva firman har flyttat till ny adress och det är som det är med nybyggen. Allt funkar inte som det ska ... men det är en världslig sak (som Karlsson på taket skulle ha sagt :) Nytt och fräscht, ljust och super modernt. Då ska ni veta att vi flyttar från ett mycket gammalt hus med massor av gamla möbler och knarrande golv och massor med charm...
Tog ett par bilder på utsikten från vår nya arbetsplats :) Vad tycks?
/ Just now it´s a lot to do ... Half of the company I work for has moved to a new address. The other halv are coming after in a few weeks. It´s new building, fresh and super modern furnishing. You should know that wee are moving from a very old building with lots of old furnitures and floors that crunches and a lot of charm...
Here is a couple of pictures of the weiw from our new workplace :) What do you say about that?




Det hinns inte med så mycket annat än 100% på jobbet just nu, så i trädgården händer det inte mycket. Det blommar fortfarande en hel del och jag måste ta tag i höststädning i dammen. I växthuset behöver det rensas upp lite för att få plats med övervintrare så småningom.
Nedan, före och efter bilder från ett projekt i trädgården denna sommar. Det är min planteringshörna som fått sig ett 'lyft' och jag blev supernöjd :)
/ It´s work, work, work just now. I have no time for gardening but there is still blooming and I have a lot to catch...the gardenhouse need a clean up and so do the pond...maybe this weekend :)
Here below, pictures from a project this summer. It´s my planting corner, before and after. I´m very pleased :)






6 kommentarer:

  1. Ingen dum utsikt det där. Den skulle man kunna njuta av alla årstider. Vad fint du gjort i planteringshörnan...det är annars ett sånt ställe där det lätt är lite stökigt. Jordpåsar och krukor dräller överallt.
    Må så gott!
    Kram NInni

    SvaraRadera
  2. Fin utsikt ni fått på jobbet.
    Din planteringshörna blev ursnyggt.
    Det måste vara en dubbel glädje nu att pyssla med krukor och jord ;O)
    Ha en fin dag.
    Petra

    SvaraRadera
  3. Är barnsligt förtjust i före o efterbilder. Kul! Och Staden är mäktig.

    SvaraRadera
  4. Så fantastiskt smart att placera ett plank/spalje sådär! Det ska jag lägga på minnet!!!

    SvaraRadera
  5. Men vilken stökig hörna du hade! Verkligen på tiden att du fick röjt där :) Skoja bara.... jag har allt mina hörn jag med :)
    Lycko dig - vilken utsikt!! Jag har bara ett hus utanför mitt fönster, kanske blir det förändringar nästa år då det skall byggas om och jag byter rum. Tiden går fort och det är först nu när jag är hemma och är sjuk som jag hinner läsa i kapp mig, även om jag vill, så hinner jag inte. Må väl, kram =)

    SvaraRadera
  6. Visst har vi våra små "skamfläckar" men din blev ju kanonfin..får väl gå ut och titta på mina...Ha det..Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...