Ett av projekten denna sommar. / One of the project this summer

Här i den nya grönsakshörnan, trivs prydnadspumpan jag satte i våras. Den brer ut sig över täckbarken vi lagt på marken.
/ The pumkin do well in the new corner for vegetables. It spread out at the (täck) barque we lay out at the ground.


I våras fick plötsligt för mig att nu skulle det bli fint i hörnet där pall kragarna med de få grönsaker vi odlar, står.
/ This spring, I suddenly get the idea that we should do something at the corner...


Jag satte Kent på att gräva bort gräs svålen och medan grödorna växer så tog vi hem en massa täckbark....Mycket blev det!
/ I asked my husband to dig the grass away and then we take home a lot of barque....A lot!



Vi gjorde en rosbåge av en armeringsmatta och där ska nu klematisen 'Properties' växa på ena sidan och rosen 'Ilse Krohn' på den andra....Jag blev super nöjd med den lilla hörnan :)
/ Then we did a bow for roses. We used a carpet of reinforcement and here the clematis 'Proprties' and the rose 'Ilse Krohn' are going to climb. I´m so pleaced with this new corner.....


Jättedaggkåpan som växer bakom växthuset kom fram och glittrar i solstrålarna som silar genom buskarna där bakom....
/ Alkemelyeh are growing behind the gardenhouse and now we can enjoy it more....


Jag tog ner den gamla damaschangen från vinden och placerade vid ingången där den pryder sin plats tillsammans med hosta 'Patriot'
/I get the damaschang from the attic and it decorate the entrance together with hosta 'Patriot'.





8 kommentarer:

  1. Det blev jättefint med "rosenbågen". Ett smycke i trädgården. /Anette

    SvaraRadera
  2. Jag har också täckbark mellan alla pallkragar som jag snickrade till köksträdgården i olika storlekar.
    Det är så mysigt att gå på.
    Ni har gjort det jättesnyggt !
    Ha en fortsatt skön vecka, Petra

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni gjort det! Jag blir sååå sugen på att pyssla i trädgården jag också. Jag får ladda till våren:)
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Men vad fint det blev! Och så är det "bara handkraft och fantasi" som gjort detta fina :) Hmmm - jag som har lite trist halvdött gräs vid en pallkrage borde ju verkligen göra något åt det :I Tack för tips och ha det gott :)

    SvaraRadera
  5. Det ser verkligen jättefint ut. Önskar jag hade en "Kent" att sätta i arbete;). Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hej Monica!
    Vad otroligt läckert ni har gjort vid grönsakshörnan, verkligen inbjudande. Vad satte du för grönsöker i pallkragarna? Vill gärna se lite mer bilder på den hörnan.
    Ha en härlig helg/Eva

    SvaraRadera
  7. Snyggt jobbat och visst är det roligt att se förändringarna som förhöjer och små blickfång är alltid trevliga.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  8. Är mycket glad för att jag hittade hit! Jag har börjat följa dig idag! Ser att du arbetar i ett projekt som jag precis är på väg att hoppa in i! Kul!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...