Mina Dahlior / My Dahlias


I den här hemsnickrade rabatten har jag mina Dahliaknölar. Det är enkelt att sköta dem när alla är på samma plats och på inför vintern grävs de upp och läggs i en låda för att vila tills nästa växtsäsong. I juli såg den ut som på bilden och nu blommar skönheterna nedan så att lådan är full. Även stor trädgårds blåklocka, som är en perenn, växer här liksom rödbladig revsuga.
/ My Dahlias are growing in this homemade "box". It´s easy to take care of thenm when they are togeter at the same place. When autumn comes I dig them up and put the tuber in a frostless place for the winter. In july the box looks like the picture above and now, in august, the beauty below are blooming. The big Garden harbell and "rödbladig revsuga" are growing in this box.





Inget namn på den gula..../ No name for the yellow one ...





4 kommentarer:

  1. Vilken finurlig rabatt! Jag har något som påminner lite om din till jordgubbarna och smultronen. Det är faktiskt ganska smart att ha lite höjd på rabatterna har jag kommit på:)
    Ha en skön helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Att det bara kan bli sådana blommor. Fascinerande. Vilket pillgöra;)

    SvaraRadera
  3. Praktisk rabatt!
    Och blommorna...åhhhh....

    SvaraRadera
  4. Dahlior är verkligen vackra, och så blir man glad av att titta på dem också.
    De är lite småbusiga på något sätt :-)
    Ha en solig skön söndag!
    Kram Trollmor

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...