Fototriss / Three of a kind



I trissen denna vecka ska vi visa "hur det ser ut där jag är i dag...del 4". De här bilderna tog jag i går (söndag) men jag hann aldrig lägga in dem :) Så de kommer i dag istället....Solen sken faktiskt i går och jag var ute i trädgården hela dan. Ja, förutom en liten tur till IKEA :)
Jag kunde sitta och titta på det rogivande vattnet och livet där. Samtidigt kunde jag beundra den söta Sommarljus som klädde sig med vattenmätarens smides hållare och fundera över varför solhattens blomma inte får några kronblad ...???
/ This week we are going to show how it looks were I´m today. This pictures was taken yesterday (sunday) but I did´nt had time to put them into the blogg. So here they are today instead...as in matter of fact the sun was shining yesterday and I was in the garden whole day....well, I did a little trip to IKEA aswell :)
I could sit down and enjoy the waterlife in the gardenpond, at the same time I was admire the cute "summerlight" that hang on to the holder of the watergauge. I also think about ....why are they no petal to the Echinacea ...????


Se fler färska bilder här / More fresh pictures here


9 kommentarer:

  1. Fina bilder. Skönt att ha en sådan fin trädgård att koppla av och fundera i.

    SvaraRadera
  2. svar: hihi tack :) :)
    åh vilka fina bilder du har tagit! :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Vilka härlig oas att sitta och drömma vid. Var har du köpt trädgårdsmöbeln, den ser så fin ut.
    Hoppas dina dagar på arbetet har varit bra, här har det varit mulet i 2 dgr nu, just nu vill vi ha värme o lite sol. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  4. Ser inbjudande ut, med näckrosdamm och fina blommor! Ha en bra dag! / Karin

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att ha en sådan fin trädgård, i alla fall den del jag ser- då behöver man ingen stuga.

    /Margareta G

    SvaraRadera
  6. Fina bilder i din triss. Favorit är bild två, åh är det en vattenmätare som är så fin! Jättefina bilder i blommig fredag också.

    Oh vad lyxigt att jobba inne i city, själv är jag förvisad till Älvsjö, men bor i innerstan. Fördel med Älvsjö är iofs närhet till IKEA :-) Igår tog jag fler bilder på "pinnen", från en annan vinkel och i motljus, kan kanske dyka upp i bloggen om andan faller på :-)

    SvaraRadera
  7. Bilden med "Sommarljus" är fantastiskt fin! Vilken mysig trädgård du verkar ha...längtar hem till min jag också:)
    Faktiskt tycker jag att solhatten är riktigt snygg utan kronblad...dekorativ!
    Inte för att jag är någon större saftdrickare men hemgjord vinbärssaft vore inte alls dumt.
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara bilder. Dammen ser so rogivande ut. Och fina trädgårdsöbler skymtas också ;O)
    Här saftas och syltas det med.
    Hälsningar, Petra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...