Sommar och semester / Summer and Holiday


I dag har solen gett oss sommarvärme på semestern och jag bestämde mig för att ligga i solstolen och läsa en bra bok och njuta av sol och värme :) Numera har jag dessvärre väldigt svårt att ligga still....föresten är det väl inge fel i det...:) Det var härligt ...en stund, men sen börjar jag se mig omkring och njuter så av all blomsterprakt runt mig :) Visst ja, jag skulle ju fixa den nya belysningen till dammen! Jaha, då börjar jag med det..... I dammen blommar det oxå. Kika här ......
/ The sun has give us a day whit summerheat. I decided to lay down and read a book ...it´s holiday but, sunny days has been unusual :) Unfortunately I´ve find it difficult to lay still, nowadays ....after all, what´s wrong with that....? It was lovley...for a while, but then I started to look around and enjoy all the flowering around me. Oh, that´s true, I've planed to fix the new lighting to the gardenpond! ok then I started with that ....the pond is blooming to. Have a look here....



.....Sen måste jag ju kolla att de nyinköpta rosorna mår bra. Det här är en av dem och hon ska växa i den hemmagjorda rosen bågen tillsammans med Klematis 'Properties'. Det är ingången till vår nya "grönsakshörna". Visar lite bilder därifrån en annan gång....
/....then I had to have a look that my newbought roses are feeling well. This is one of them and she are going to grow at the rosebow together with clematis 'Properties'. It´s the entrance to our newly made "plot of vegetables". Show you some pictures from there another time.....



Sen hittar man ju alltid lite ogräs här ... eller en vissen kvist där eller så bara stannar man till och beundrar och luktar på blommorna :) Hoppas det kommer fler såna här dagar ....
/ ....then you always find some weed here...or a faded twig there or you just admire and smell the flowers :) I hope there going to be more of these days.....


7 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig ;) Det enda ställe där jag verkligen (oftast) kan koppla av och ligga där i solstolen och läsa, det är på sommarstället. Där finns ingen trädgård som pockar på uppmärksamhet.
    Fortsätt njuta av din semester!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Härligt, jag känner igen mig, man ligger och varvar ner och så flyger man upp för att det här ska pysslas om, och det här...nääää...visst är det dags att....häääääääääääärligt.
    När andan faller på då gör man.
    Fortsatt trevlig semester.
    Kram, Petra

    SvaraRadera
  3. Här är en till som skratt igenkännande. Har det med åldern att göra kanske *ler*.
    Nu när jag varit borta från trädgården två veckor så är det ännu svårare att sitta still!
    Man ser att du har en härlig trädgård att njuta av! Ha det så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Visst är det så..ska bara titta där och plocka upp det....
    Ta vara på sol timmarna!

    SvaraRadera
  5. Fniss...känner igen mig så. Vi är ett roligt folk vi "trädgårdstokar" som inte kan sitta i lugn och ro :)))
    Men det är ju klart att det skall putsas och betraktas alltemellanåt också ;)
    Så fint du har det med dina rabatter, lummigt och ljvligt.
    Må gott! Kram / /Bea

    SvaraRadera
  6. Fniss - jag känner också igen mig.... :) I går tog jag med mig en bok ut och skulle sitta och läsa.... icke då! Efter en kort stund stod jag och rensade ut lite överblommat och så blev det som det blev..... konstig eller hur :)
    Men första bilder ser ju så härlig ut - vilken vacker vy du har!! Här har vi växlande väder men varmt och gott :) Ha det, 8`)

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Vilka läckra utemöbler du har. Vad härligt att ligga o läsa en bok. Har precis som du lite svårt att ligga still en längre stund, det är så mysigt att bara gå runt och titta på det som växer. Ha en skön fortsättning/Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...