Fototriss / Three of a kind

Tema denna vecka är INSEKTER och mitt bidrag blev färgglatt :)
/ Theme of the week is INSECTS and my contribution is colourful :)


Skräddaren som kan gå på vattnet / Water strider who can walk on the water


I dag plockade jag av de härliga Bigaråerna. Var först tvungen att lirka av nätet som varit på för att hindra fåglarna från att äta upp delikatesserna. En liten nyckelpiga kämpade i maskorna för att komma loss....det var tur att den träffade på mig så att den fick lite hjälp.
/ Today I pick all the Cherry from the tree. First I had to turned and tried to get the net away. We had to have a net to secure the berry from the birds. A ladybird was caught in the net...she had a lot of luck to meet me who could help.


Tänk att den lilla lusen har sån aptit...De här kalasar på de härligt rödfärgade bladen till min nyinköpta ros 'Karen Blixen'...inte nu längre förståss :)
/ I can´t belive the small louse can have such an appetite...These three are have a good time at de beautiful red leafs at my newbought rose 'Karen Blixen'...not anymore of course :)

Kika in till Helena och njut av fler insekter / Stop by at Helena and have a look at more insects



7 kommentarer:

  1. Sickna snyltgäster, komma oinbjudna på bladkalas sådär!
    Då är den magiske skräddaren och Maria nyckelpiga desto trevligare bekantskaper :-)
    Ha det gott!
    Kramar Trollmor

    SvaraRadera
  2. Bladlössen är ju fina här men annars riktiga fulingar. Kul med ditt avslut - Tjingeling - ett uttryck jag är uppvuxen med via min mor som fortfarande säkert säger det minst 1 gång om dagen när hon har pratat färdigt med mig eller någon av de mina. Trodde nästan ett tag det var hon som hade kommenterat mitt bidrag...

    SvaraRadera
  3. Håller med om att dina bilder är färgrika! Jättefina. Ovanligt med bladlöss.

    SvaraRadera
  4. Ja, det var färgstarkt värre! Fint!
    Bladlöss är ju mindre kul och det är ju den stora nackdelen med rosor......men det är väl bara att gilla läget och spraya med såpvatten! Ha det så gott! /Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Färgstarka och fina bilder! Även om bladlössen är ett otyg så måste jag säga att den bilden tilltalar mig allra mest. Vilka läckra färger! Eller är det höstkänslorna som börjar göra sig gällande hos mig:)
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Ja, dom är lite glupska dom "små" som lever under bladen :)
    och nät som hindrar fåglarnas framfart är också en nödvändighet, om man själv tänker smaka på godiset ;)
    Ha det gott! kramen /Bea

    SvaraRadera
  7. Hej Monica! Ja jag har en vecka kvar på semestern. Vackra bilder du visar. Hoppas du får en bra fortsättning på din semester. Kram/Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...